یک فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان گفت: کودکان نیز مانند بزرگسالان دچار افسردگی می شوند.

به گزارش  گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از  وب دا، دکتر فریبا عرب گل با بیان این مطلب اظهار داشت: در بسياري از اوقات، تصور ما از دوران كودكي، دوراني شاد و بي‌دغدغه است و فكر مي‌كنيم با بزرگ‌شدن دچار ناراحتي و مشكل مي‌شويم در حالي كه بچه‌ها هم دچار افسردگي مي‌شوند و چون قدرت كلامي محدودي دارند، ممكن است براي ما قابل تشخيص نباشد، اما رفتارشان اين افسردگي را نشان مي‌دهد.

استاد دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي افزود: افسردگي در كودك و بزرگسال معناي مشابهي ندارد و نشانه‌هاي هر كدام متفاوت است. به طور كلي، افسردگي عبارت است از احساس درماندگي و به بن‌بست رسيدن و گاهي اين اختلال، علائم جسماني و گاهي هم علائم رواني دارد.

وی تصریح کرد: در بسياري از موارد نيز علائم جسماني و رواني همزمان ديده مي‌شود حساسيت كودك و گوشه‌گيري او مي‌تواند نشانه‌اي از افسردگي باشد.

دکتر عرب گل خاطرنشان کرد: شيوع افسردگي زير سن دبستان تنها يك‌درصد و از شش سالگي به بالا به 5 درصد برآورده شده است همچنين افسردگي در كودكان نبايد ناديده گرفته شود و زماني كه كودك زود عصباني مي‌شود و بلافاصله معذرت‌خواهي مي‌كند، يا ظاهر غمگيني دارد، خواب و خوراكش به هم مي‌ريزد و افت تحصيلي پيدا مي‌كند، مي‌تواند نشانه‌هاي افسردگي او باشد. در صورت تشخيص، بايد اين مشكل با مراجعه به يك كارشناس يا دكتر متخصص زودتر حل شود./ع2

برچسب ها: افسرده ، روانپزشکی ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار