توهم و هزیان 2 مشخصه اصلی اسکیزوفرنی به شمار می رود.

دکتر احمد رضایی روان شناس در گفتگو با خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران گفت:  مفهوم اسکیزوفرنی به واژه اسکزو ( گسیختگی) و فرنی نیز ( ذهن و روان) اشاره دارد.

اسکیزوفرنی نامی است که به دسته ای از روان پرشی ها اسکیزو ها داده شده است که در آن ها تباهی در عملکرد یا اختلال شدید در فکر، ادراک همراه با کناره گیری اجتماعی دیده می شود.

وی افزود: علائم کلی شیوع بیماری عبارتند از : بیمار منزوی شده و در خود فرو می رود. بیمار، اختلال فکری خود را معمولاً  از طریق گفتار نشان می دهد.

دوری گزینی ، درون گرایی و در مواردی حرافی بیش از حد معمول از جمله احوالات این بیماری است.

رضایی ادامه داد: ما انواع اسکیزوفرنی داریم مانند:بدگمان یا پارانوئید ، آشفته یا نابسامان ، کاتاتونیک، نوع نامتمایز، نوع بی مانده.

توهم و هزیان2 مشخصه ی اصلی در بیماران اسکیزوفرنی به شمار می رود رضایی در پاسخ به این که آیا بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی می توانند ازدواج کنند اذعان داشت،  افرادی که با بیماران اسکیزوفرنی زندگی می کنند از دو جهت باید همواره مراقب باشند اول احتمال آسیب رسانی به اطرافیان به ویژه هنگام عود بیماری، دوم احتمال آسیب به خود و حتی خود کشی.

رضایی خاطر نشان کرد: تا حد امکان وسایل تیز و برنده و یا اشیایی را که به راحتی قابل پرتاب شدن هستند از دسترس او دور نگه دارید.

وی در پایان ادامه داد: دارو درمانی از جمله درمان های زیست شناختی است که برای غیر علایم افراد مبتلا به اسکیزوفرن ارائه می شود.

در واقع دارو تکیه گاه اولیه و عمده افراد می باشد.
برچسب ها: توهم ، هزیان ، اسکیزوفرنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۴۶ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
همسر من مبتلا به این بیماری است. روزی با لپ تاب مشغول مطالعه بودم که ناکهان دیدم سه سیخ کباب از دور و برم که نزدیک بود چشمم را کور کند، به مونیتور لپ‌تاب برخورد کردند و چندین دکمه آن را از بین بردند. من هنوز با همین لپ تاب کار می کنم و با همین زن زندکی می کنم. من بر اثر تجربه متوجه شدم که همسرم باید یک نوع بیماری داشته باشد به همین دلیل بعد از مقداری مطالعه به یقین رسیدم و الان خودم یک متخصص تجربی اسکیزوفرنی هستم. رفتار همسر من با کفته های پزشک شما مو نمی زنه.
آخرین اخبار