در مراسم آغاز به كار بيمارستان صحرايي شهداي دانشگاه علوم پزشكي شهيدبهشتي منطقه پاكدشت عنوان شد: ايجاد زيرساخت هاي بهداشت و درمان اطراف تهران در اولويت قرار گيرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيدبهشتي با تاكيد بر اينكه ايجاد مراكز درماني و بهداشتي در اطراف تهران بايد به عنوان يك فرصت ديده شود،‌ گفت: تقويت زيرساخت هاي بهداشت و درمان در اطراف تهران موجب مي شود علاوه بر خدمت رساني بهتر به 5 ميليون نفر جمعيت اطراف تهران،‌ مراكز را براي مواقع بحراني تجهيز كنيم.

دكتر حسن ابوالقاسمي در مراسم آغاز به كار بيمارستان صحرايي شهداي دانشگاه علوم پزشكي شهيدبهشتي در روستاي فيلستان شهرستان پاكدشت با بيان اين مطلب افزود: تقويت زيرساخت هاي بهداشت و درمان در اطراف تهران چند حسن دارد. نكته اول اين است كه خدمات رساني 5 ميليون جمعيت اطراف تهران را نبايد به تهران وابسته كنيم و اگر اين جمعيت خدمات خود را در اين منطقه دريافت كنند بهتر و مناسب تر خواهد بود.

وي گفت: نكته ديگر اينكه اگر اين مراكز را تجهيز كنيم مي توانيم در بحران ها به عنوان موضوع پدافند غيرعامل كه امروزه در كشور يك اصل پذيرفته شده است،‌آن را بكار گيريم. كاهش يا عدم آسيب پذيري زيرساخت ها با برنامه ريزي تضمين مي شود،‌در حال حاضر بيمارستان هاي تهران فرسوده هستند و اگر اكنون بخواهيم بيمارستان جديدي در بخش دولتي،‌خيريه يا خصوصي ايجاد كنيم بايد اولويت را به اطراف تهران دهيم.

دكتر ابوالقاسمي افزود: مديران وزارت بهداشت و دانشگاه هاي علوم پزشكي شهيدبهشتي و تهران نيز بايد اولويت خود را به ايجاد مراكز در مناطق اطراف تهران اختصاص دهند. امروزه به بركت وجود متخصصيني كه در اين سالها آموزش ديده اند در هيچ رشته تخصصي نياز به خارجي ها نداريم و همانطور كه پيش بيني شده پيشرفت ايران در صورت ادامه همين روند در سال 2018 به مقام چهارم دنيا مي رسد، نشان مي دهد كه زيرساخت ها را مي توانيم با چنين نيروي انساني تقويت كنيم.

وي با اشاره به اينكه خدمت به مردم سرمايه اي است كه همه بايد قدر آن را بدانيم،‌ ياد و خاطره دكتر حسن رجايي فرد جانباز اين دانشگاه كه روزهاي اخير به درجه رفيع شهادت نايل آمد را گراميداشت و افزود: اين جانباز با تمام توان در تمام روزهايي كه سخت در رنج بود كار خود را در مركز بهداشت شرق به انجام رساند.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيدبهشتي افزود: زندگي اين گونه افراد بايد ترويج شود و ايثار و از خودگذشتگي را آنقدر بنويسيم كه به گفتمان غالب جامعه تبديل شود. اين گونه فداكاريها بايد هر روز گفته شود و رسانه ها نيز اين سرمايه هاي انقلاب را نشر دهند و ترويج كنند.

وي با اشاره به برپايي بيمارستان صحرايي در منطقه پاكدشت گفت: همانطور كه فرماندار محترم درباره اين منطقه گفت بيش از 100 هزار نفر از اتباع افغانستان اينجاد زندگي مي كنند و همين امروز بيش از چند صد هزار جلد كتاب از سوي دانشگاه علوم پزشكي شهيدبهشتي چاپ شده كه براي دانشگاه هاي افغانستان ارسال مي شود تا در آنجا نيز علوم پزشكي تدريس شود چرا كه ما براي مسلمانان،‌مظلومان و محرومان در هر جاي دنيا كه باشند،‌ ارزش قائل هستيم.

دكتر ابوالقاسمي افزود: جامعه ايران فداكاريهاي بسياري در بعد سياسي براي محرومان جهان انجام مي دهد و به همين دليل غربي ها مشكلات و تحريم هاي زيادي براي كشورما ايجاد مي كنند . رهبر عزيز ما از مظلومان اقصي نقاط دنيا دفاع مي كنند و به همين دليل غربي ها ما را تحريم مي كنند وگرنه ساير مسايل بهانه است.

وي ايجاد بيمارستان صحرايي در منطقه روستايي را يكي از موقعيت هاي خلق شده در راستاي توسعه و پيشرفت كشور برشمرد و گفت: ما در تهران جمعيت زيادي داريم و از سال گذشته برنامه اي تدارك ديده شده كه اگر شرايط بحراني از جمله زلزله يا هر شرايط ديگري براي تهران ايجاد شد از اطراف تهران به عنوان يك فرصت براي بيمارستان هاي جايگزين استفاده كنيم و اين فرصت ايجاد نخواهد شد مگر اينكه مراكز مجهزي را در اطراف تهران ايجاد كنيم.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيدبهشتي به ايجاد بيمارستانهايي در مناطق اطراف تهران اشاره كرد و گفت: ساخت بيمارستانهايي كه در سال گذشته با استفاده از ماده 215 مجوز آن را از مجلس شوراي اسلامي دريافت شد، در مناطقي همچون پاكدشت،‌ ورامين،‌ رباط كريم،‌شهريار ايجاد مي شوند و به نظر مي رسد كه اين تعداد بايد بيشتر شود.

وي اظهار داشت: تقويت زيرساختها با مشاركت مردم محقق مي شود و بايد هر افراد متمول را براي سرمايه گذاري در بخش سلامت تشويق كرد. سلامت يك موضوع همه جانبه است و همانطور كه مردم منطقه با امكاناتي كه موجود است توانمند شده اند اميدواريم در بخش سلامت نيز توانمند شوند . اميد است روزي برسد كه تهراني كه براي دريافت خدمات سلامت به اطراف تهران بيايند.

براساس این گزارش، بيمارستان صحرايي شهداي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در روستاي فيلستان منطقه پاكدشت از سوي بسيج جامعه پزشكي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي و با همكاري مديريت امداد و درمان بسيج جامعه پزشكي استان تهران، فرمانداري، فرماندهي سپاه حضرت رسول در در روزهاي 5 تا 7 دي ماه در مجتمع آموزشي شهيد نصيري برپا شده است.

برپایه این گزارش، پيش بيني شده است كه بيش از 5 هزار نفر از مردم منطقه به اين بيمارستان صحرايي مراجعه كنند كه تمامي خدمات ارائه شده در اين سطوح تخصصي اين بيمارستان صحرايي رايگان است.

گفتنی است: در مراسم آغاز به كار بيمارستان صحرايي شهداي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي،‌فرماندار پاكدشت، سردار حسيني معاون فرمانده سپاه حضرت رسول و جمع زيادي از مسولان دانشگاه و منطقه پاكدشت حضور داشتند./ع2

برچسب ها: بیمارستان ، پزشکی ، آموزش ، علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.