20تیر صورت می گیرد؛

برپایی بيمارستان صحرايي در منطقه هادي شهر جلفا

رئيس دانشگاه علوم پزشكي و رئيس بسيج جامعه پزشكي استان آذربايجان شرقي از برپايي بيمارستان صحرايي در منطقه هادي شهر جلفا از 20 تيرماه خبرداد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دكتر عليرضا يعقوبي، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: با مطالعات صورت گرفته نقاط محروم و نيازمند خدمات سلامت استان شناسايي و مطابق برنامه ريزي هاي صورت گرفته طي دو سال گذشته با برپايي بيمارستان هاي صحرايي نسبت به خدمات رساني به مردم اين مناطق اقدام شده و در همين راستا مقرر شده از تاريخ 20تيرماه بيمارستان صحرايي در منطقه هادي شهر جلفا برپا شود.

وي گفت: در جهت رسيدن به اهداف سيستم و  پاسخگويي به انتظارات مردم و خدمت رساني به آنان كه از تأكيدات مقام معظم رهبري است در جهت عمل به تكليف ، بايد به نحو احسن به انجام وظايف بپردازيم.

رئيس سازمان بسيج جامعه پزشكي استان آذربايجان شرقي با اشاره به همكاري و هماهنگي قوي كليه ارگان هاي درگير در برپايي بيمارستان هاي قبلي، ابراز اميدواري كرد اين بيمارستان با توجه به اينكه در منطقه مرزي جلفا برپا خواهد شاهد تشريك مساعي كامل و بالاتري در تيم هاي برگزاري باشيم.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي تبريز از پيش بيني حدود بيست هزار ويزيت عمومي، تخصصي و فوق تخصصي در اين بيمارستان خبر داده و اظهارداشت: بيمارستان هاي معين در سطح شهرستان جلفا و تبريز مشخص شده و اكيپي نيز از تهران براي آموزش در اين بيمارستان حضور خواهند داشت.

قائم مقام وزير بهداشت در استان آذربايجان شرقي افزود: با توجه به اينكه احتمالا بيماران و ميهماناني از جمهوري نخجوان و آذربايجان و ارمنستان دراين بيمارستان حضور می يابند تمهيدات لازم در شأن نظام مقدس جمهوري اسلامي و استان آذربايجان شرقي انديشيده شده است.

بر اساس این گزارش، فرمانده سپاه عاشورا دراستان آذربايجان شرقي نیز گفت: آذربايجان شرقي در برپايي بيمارستان هاي صحرايي در كشور پيشتاز است.

سردار پور جمشيديان  ضمن بيان اينكه به رغم وجود امكانات بالاي بهداشتي و درماني در سطح كشور و استان باز با توجه به برخي كمبود ها در مناطقي از كشور نياز به برپايي بيمارستان صحرايي احساس مي شود، گفت: سپاه نسبت به محروميت هاي مردم به ويژه در خصوص بهداشت و درمان بي توجه نبوده و در اين راستا با همدلي ميان دستگاه هاي اجراي استان با استمداد از توانمنديهاي بالاي وزارت بهداشت ودرمان و هلال احمر توانسته بحث برپايي بيمارستان صحرايي را با قدرت دنبال كند.

سردار پور جمشيديان در ادامه خاطرنشان ساخت: درسال 90 بيش از 100 هزار ويزيت در بيمارستان هاي صحرايي سپاه عاشورا  انجام و خدمات قابل توجهي به نيازمندان ارائه شد.

وی اظهارداشت: در اين بيمارستان ما آمادگي ارائه خدمات به مرزنشينان كشورهاي آذربايجان ، ارمنستان ونخجوان در طول برپايي بيمارستان صحرايي را نيز خواهيم داشت./ح
برچسب ها: بیمارستان ، صحرایی ، جلفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار