مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی گفت : آذربايجان شرقي ظرفيت‌هاي بالايي در پشتوانه‌سازي تعميم ورزش اول کشور دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، محمودی افزود : ترديدي نيست مردم شريف استان آذربايجان شرقي كه پتانسيل و ظرفيت‌هاي بالايي براي برگزاري اين رقابت‌ها دارند مي‌توانند با فراهم كردن شرايط در راستاي پشتوانه‌سازي و گسترش و تعميم ورزش اول در سراسر كشور و همچنين توسعه روابط با كشورهاي كشتي‌خيز جهان و منطقه گامي ارزنده و تاريخي بردارند.

محمودی در ادامه بیان داشت: برگزاری شایسته و منظم شانزدهمین دوره مسابقات بین المللی کشتی آزادوفرنگی نوجوانان در شهر تبریز با حضور تیمهای داخلی وخارجی در سال گذشته ، بیانگر اهمیت وجایگاه ویژه ورزش در میان رده های مختلف سنی به خصوص درمیان قشر نوجوان بوده و این رقابتها نیز دوباره در استان برگزار میشود.

وی افزود : مسلما"برگزاری مسابقات بین المللی ورزشی علاوه برسلامت جسم وتن باعث ایجاد روحیه نشاط وهمدلی وموجب تقویت دوستی ها وانتقال فرهنگ هابین کشورهای شرکت کننده خواهد شدوانتخاب منطقه آزاد تجاری ارس و شهرستان جلفا بعنوان میزبان این مسابقات که مردم ورزش دوست ومیهمان نواز آن در میهمان دوستی شهره می باشند،جای بسی افتخارومباهات میباشد .

هفتم و هشتم دی ماه سال 91 منطقه آزاد تجاری ارس و جلفا میزبان هفدهمین دوره رقابتهای کشتی روز جهانی کودک خواهد بود.

در کنار این تیمها شرکت کننده در بخش کودکان و نوجوانان، 6 تیم داخلی البرز ، مازندران ، کردستان ، زنجان ، آذربایجانغربی و آذربایجانشرقی در رده جوانان با هم رقابت میکنند.

تیمها سه شنبه وارد استان و منطقه ازاد تجاری ارس و شهرستان جلفا خواهند شد و چهارشنبه وزن کشی و از ساعت 9 صبح روز پنجشنبه رقابتها آغاز و روزجمعه هشتم دی ماه پایان خواهد یافت.

14 داور از کشورمان قضاوت این رقابتها را بر عهده خواهند داشت و سالن 2000 نفری شجاع جلفا محل برگزاری رقابتهاست.

در رقابتهای شانزدهمین دوره رقابت های روز جهانی کودک در تبریز تیم های کشتی فرنگی و آزاد ایران عنوان قهرمانی را از آن خود کردند.

در این رقابت ها که با حضور 283 کشتی گیر و در 10 وزن برگزار شد کشتی گیران شش کشور خارجی به همراه کشتی گیران داخلی به مدت دو روز به رقابت با یکدیگر پرداختند که در پایان با قهرمانی ایران در دو رشته آزاد و فرنگی به پایان رسید.

در رقابت های کشتی آزاد تیم ایران با 93 امتیاز اول شد و تیم های آذربایجان با 66 و ترکیه با 65 امتیاز دوم و سوم شدند.

در کشتی فرنگی نیز ایران با 90 امتیاز قهرمان شد و آذربایجان با 75 و ارمنستان با 56 امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند/س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.