همایش مرزهای علوم ریاضی با انعقاد قرارداد بین دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی شریف و بنیاد ملی نخبگان به صورت سالانه برگزار خواهد شد.

دکتر یحیی تابش عضو کمیته برگزاری همایش مرزهای علوم ریاضی در گفتگو با خبرنگار  صنفي آموزشي  باشگاه خبرنگاران گفت:  این همایش با هدف برقراری ارتباط بین ریاضی دانان جوانی که در یک سال اخیر استعداد های برجسته ای در زمینه علوم مختلف ریاضی بوده و با دارا بودن تحصیلات عالیه و انجام کارهای پژوهشی در مرزهای ریاضی قرار دارند می باشد و با این ارتباط آخرین دستاورد های علم ریاضی نیز مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و طرح های گسترده پژوهشی نیز در این زمینه شکل خواهد گرفت.

وی افزود: محورهای این همایش در زمینه شاخه های مختلف علوم ریاضی مانند شاخه های محض و کاربردی است و بر اساس علایق شرکت کنندگان شکل گرفته است و در زمینه هایی است که مرزهای ریاضی روی آنها حرکت می کند.

عضو هیئت علمی دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: این امیدواری وجود دارد که گستره ای از این علوم ریاضی شکل بگیرد و این علوم در کشور گسترش پیدا کند.

دکتر تابش یادآور شد: همایش شامل یک سری سخنرانی های توصیفی و نشست های تخصصی است که سخنرانها موضوعات مختلف را در زمینه علوم ریاضی مورد بحث و بررسی قرار می دهند.

علوم ریاضی نقش زیر بنایی در اقتصاد و توسعه کشور دارد

دکتر تابش در ادامه گفت: در همه دنیا علوم ریاضی نقش پایه در زندگی و اقتصاد کشورها بازی می کند و در کشور ما هم این نقش پر رنگ و زیر بنایی است و ما توانستیم عده زیادی از استعداد ها را در زمینه علم ریاضی جذب کرده که این ها در مرزهای شکوفایی قرار دارند و می توانند به رشد و توسعه کشور کمک کنند.

وی به بزرگداشت دکتر شهشهانی در این همایش اشاره کرد و افزود: دکتر شهشهانی چهره ماندگار و پیشکسوت همه ریاضی دانان کشور هستند و در کشور نقش ویژه ای در انتقال ریاضی نوین جهان به دانشجویان کشور دارند و فعالیت ها و نقش ايشان در بین جوانان انگیزه بخش بوده است و گرامیداشت این بزرگان باعث دلگرمی آنها احترام به تلاش ها و کوشش های آنها در زمینه علم و دانش می شود.

گفتنی است، همایش مرزهای علوم ریاضی امروز با حضور پیشکسوتان ، محققان علوم ریاضی و مسئولان دانشگاه صنعتی شریف آغاز به کار کرده و تا 7 دی ماه ادامه خواهد داشت./ع2
برچسب ها: دانشگاه ، قرارداد ، شریف ، بنیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.