نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: سد عمارت در مجموع با پیشرفت 20 درصدی از روند عملیاتی مطلوبی برخوردار نیست و ما همچنان منتظر تزریق اعتبار این طرح از محل طرح مهر ماندگار هستیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حجت‌الاسلام میرقسمت موسوی با بیان اینکه سد عمارت در مجموع با پیشرفت 20 درصدی از روند عملیاتی مطلوبی برخوردار نیست و ما همچنان منتظر تزریق اعتبار این طرح از محل طرح مهر ماندگار هستیم،افزود: بعد از تکمیل شدن این طرح 25 الی 30 هزار هکتار از اراضی دیم منطقه گرمی و شهرهای مجاورزیر کشت آبی می‌رود که با این اقدام5 هزار بیکار منطقه می‌توانند مشغول کار شوند.

وی گفت: این طرح ملی که از ارزش و جایگاه مناسبی در احیای آب و خاک منطقه است سال‌هاست که به رغم وعده مسئولان از پیشرفت مناسب و مطلوبیت اجرای شایسته برخوردار نیست و ما هم به مردم منطقه قول دادیم که نسبت به حل مشکلات، موانع و نواقص آن از طریق وزارتخانه‌های نیرو و جهادکشاورزی اقدام کنیم.

موسوی افزود: در نشستی که با وزیر نیرو در مورد امور آب و سدها داشتیم یکی از سه خواسته نمایندگان استان تکمیل این سد بود که می‌تواند به عنوان بزرگ‌ترین سد خاکی در استان اردبیل تحول عظیمی را در بخش کشاورزی و رونق آن به وجود آورد.

نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در حال حاضر 210 میلیون مترمکعب آب از طریق رودخانه‌های مرزی این شهرستان بلااستفاده خارج می‌شود که تکمیل این سد می‌تواند بهترین فرصت و شایسته‌ترین فضا را برای تحول و تحرک در بخش کشت و زرع و پویایی بیشتر در این زمینه فراهم آورد/س 

برچسب ها: اردبیل ، پیشرفت ، سد ، عمارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.