همایش "مروجان حجاب و عفاف" به همت کانون عفاف و حجاب معاونت فرهنگی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات دکتر عصمت سوادی معاون فرهنگی این واحد دانشگاهی در این نشست به مباحثی پیرامون فلسفه حجاب پرداخت و گفت: بر اساس آیات قرآن ، خداوند هر آنچه را که برای انسان واجب و یا حرام قرار داده به دلیل سودها و آسیب هایی است که برای فرد و جامعه در پی دارد .

وی افزود: رعایت حجاب و عفاف از سوی خداوند بر بشر واجب شده است و حفظ این ارزش موجب برقراری آرامش ، استحکام زندگی و حفظ ارزش های اخلاقی در جامعه می شود.
معاون فرهنگی واحد علوم و تحقیقات با بیان این مطلب که حفظ حرمت زن در جامعه به استحکام بنیان خانواده می انجامد، ادامه داد: خداوند مرد را از نظر جسمی و زن را از نظر عاطفی والاتر قرار داد و این مسئله، حکومت زن بر دل را تبیین می کند .

وی با طرح این سوال که آیا حجاب مانع پیشرفت در جامعه می شود یا خیر؟ تصریح کرد: بر اساس شواهد موجود در کشورهای اسلامی ، حجاب با پیشرفت های همه جانبه در جوامع در تضاد نبوده و نیست .

سوادی به توجیه برخی از افراد که مدعی هستند "اصل دل است و ظاهر مهم نیست"گفت: مگر می شود انسانی مومن باشد ولی ظاهر نا مناسب داشته باشد. همانطور که در قرآن ذکر شده است ، زن مومن نباید به جایی وارد شود که درباره او گمان بد کنند ، حال چه برسد به آنکه ظاهری همچون کفار برای خود انتخاب کند و این خود باعث گمان بد به او می شود.

معاون فرهنگی واحد علوم و تحقیقات افزود: اگر زنان به حجاب و عفاف سفارش شده از سوی خداوند عمل کنند ، موجبات دور شدن افکار حرام را برای خود و جامعه شان فراهم خواهند کرد .

وی به جایگاه والای زن در قرآن اشاره کرد و گفت: باید بر آیات قرآنی مربوط به زنان تعمق بیشتری کرد تا به جایگاه حقیقی زن در جامعه و اسلام پی برد چراکه زن در قرآن مجید و کلام و سیره ائمه جایگاه بسیار ویژه ای دارد ./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار