معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشكی كاشان از رشد 100 درصدی چاپ مقالات علمی پژوهشی سطح یک دانشگاه سال در سال 90 خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان، دكتر غلامعلی حمیدی در نشست خبری به مناسبت هفته پژوهش در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تعداد طرح های تحقیقاتی نیز در این سال 54 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش 36 درصدی بودجه مصوب طرح های تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در سال جاری نسبت به سال قبل گفت: علاوه بر این، دانشگاه مکلف است 1 تا 2 درصد از بودجه خود را به غیر از ردیف یک و شش به پژوهش اختصاص دهد.

وی تصریح کرد: در 9 ماه نخست سال جاری 108 طرح تحقیقاتی علمی و پژوهشی در این دانشگاه مصوب شده که كل مبلغ مصوب برای این طرح ها شش میلیارد و 500 میلیون ریال است.

وی با اشاره به افزایش طرح های تحقیقاتی این مدت نسبت به سال گذشته كه 102 طرح بوده است، تاکید کرد: مبلغ طرح های تحقیقاتی سال 90 اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است.

معاون پژوهشی دانشگاه، انعقاد تفاهم نامه با صنایع، مراکز تحقیقاتی، دانشگاههای داخل و خارج از کشور، جذب دانشجو مقطع دکتری تخصصی پژوهشی با گرایش های علوم اعصاب، بیولوژی سلولی ملکولی، سلول های بنیادی و تروما، تامین بودجه طرح های تحقیقاتی و پایان نامه های دانشگاه، گسترش مراکز تحقیقاتی، انتشار مجلات انگلیسی زبان و اخذ رتبه علمی پژوهشی برای این مجلات را از جمله موفقیت ها دانشگاه در زمینه گسترش تحقیقات و رشد علمی و فناوری برشمرد.

دکتر حمیدی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همكاری با دانشگاه های آخن آلمان و آكسفورد انگلستان یادآور شد: این تفاهم نامه ها در جهت افزایش ارتباطات و استفاده از ظرفیت های یکدیگر است.

وی، همچنین به برنامه های اجرایی دانشگاه علوم پزشكی كاشان جهت ارتقای هرچه بیشتر جایگاه علمی این دانشگاه اشاره کردو افزود: برگزاری كنگره های پرستاری جامع نگر و عناصر كمیاب در اسفندماه سال جاری از مهم ترین این برنامه ها است.

گفتنی است: دانشگاه علوم پزشکی کاشان هم اکنون دارای 5 مرکز تحقیقاتی تروما، علوم فیزیولوژی، علوم تشریحی، بیوشیمی و تغذیه در بیماری های متابولیک ومرکز پرستاری تروما می‌باشد.

این دانشگاه دارای 1 مجله فارسی زبان ( فیض )، 2 مجله انگلیسی زبان تروما و مطالعات پرستاری و مامایی با رتبه علمی پژوهشی است./ب

برچسب ها: اصفهان ، کاشان ، چاپ ، مقالات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.