فرماندار چایپاره گفت: برای عرضه تولیدات در بازارهای خارجی باید بیش‌تر از این تلاش شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه جلیل غفاری در بازدید از کارخانه آجر سفال چایپاره اظهار داشت: کارخانه آجر سفال چایپاره یکی از کارخانه‌های فعال و پویای استان است که در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی توانسته است محصولاتی را تولید کند که نیاز امروز جامعه ما را با توجه به ساخت و سازهایی که در منطقه و کشور وجود دارد تأمین کند.

وی تصریح کرد: این مجموعه تولیدی توانسته با حمایت‌های دولت گام‌های خوبی را هم برای اشتغال‌زایی و هم تولید ملی در کشور بردارد.

غفاری افزود: در تلاش هستیم با رایزنی و حمایت تولیدات این کارخانه در بازارهای خارجی از جمله کشورهای هم‌جوار محصولات خود را به بازار ارائه کنیم.

مدیر عامل این کارخانه، شهرام سفیدیان در ادامه گفت: این کارخانه تولیدات خود را از سال 1382 آغاز کرده و روزانه 740 تن محصول آجر سفال تولید می‌کند به طوری که این کارخانه با سرمایه‌گذاری مشترک ایران و فرانسه ساخته شده که حدود 80 درصد آن را سرمایه‌گذار ایرانی و 20 درصد دیگر را سرمایه‌گذار فرانسوی سرمایه‌گذاری کرده است.

وی افزود: دانش فنی این کارخانه نیز به همراه کارخانه وارد کشور شده و در حال حاضر مهندسان ایرانی آن را می‌چرخانند.

سفیدیان تصریح کرد: این کارخانه با کاهش مصرف سوخت و بهینه‌سازی آن 40 درصد از کارخانه‌های مشابه کمتر سوخت مصرف می‌کند.

وی اعلام کرد: طرح توسعه این کارخانه با 75 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و تلاش می‌شود تا آخر خرداد ماه سال 92 به بهره‌برداری برسد و برای اتمام این طرح 50 میلیارد ریال هزینه می‌شود.

هم‌اینک کارخانه آجر سفال چایپاره 100 نفر را به صورت مستقیم و 500 نفر را به صورت غیر مستقیم اشتغال‌زایی کرده است که با اتمام طرح توسعه این کارخانه اشتغال‌زایی مستقیم این کارخانه به 250 نفر می‌رسد./س

برچسب ها: بازار ، فرماندار ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.