آیا تا به حال به نقش اینترنت در زندگیمان توجه کرده اید ؟ ما بیشتر برای چه چیزی به سراغ اینترنت می رویم ؟ آیا می دانید اینترنت بزرگترین منبع یادگیری است ؟ در این گزارش با من همراه باشید تا بیشتر با نقش اینترنت در زندگیمان آشنا شوید.

به گزارش خبرنگار دریچه ی فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ در سال 1980 در سرن سوئیس زمانی که تیم برنرز در حال طراحی اولین پروژه که امروزه بیشتر با نام وب و یا تار جهان نما آن را می شناسیم بود هرگز تا این حد وب را پیچیده فرض نمی کرد.
با این حال امروزه با وجود نظرات متفاوت پیرامون اینترنت ، این ابزار در همه جا حضور دارد ، کارشناسان معتقدند که اینترنت بزرگترین منبع یادگیری است.
شما می توانید هر چیزی را در اینترنت جستجو کنید ، در این میان مشکل اساسی جدا کردن مطالب ارزشمند و دقیق از بقیه اطلاعات غلط خام در وب است.
هدف اصلی از تشکیل وب هم در واقع در اختیار گذاشتن مطالب دقیق آموزشی در اختیار عموم مردم به گونه ای که به راحتی در دسترس هر کسی باشد بوده است.
با این وجود در بسیاری از مواقع وب سایت های مختلفی تنها به انتشار مطالب علمی می پردازند با سایر جوانب اینترنت کاری ندارند.
اما با این وجود استقبال چشم گیری از آنها نمی شود.
 
بيشترين آمار استفاده از اينترنت:
متاسفانه هنوز بیشتر مردم دنيا از اینترنت برای چک کردن صندوق پستی خود ، سر زدن به شبکه های اجتماعی و یا گفتگو با دوستان خود استفاده می کنند و کمتر به این موضوع که اینترنت می تواند به تنهایی یک آکادمی باشد توجه می کنند.

جستجو کردن و پیدا کردن وب سایت های علمی هم در اینترنت کار دشواری است.
در این میان سایت هایی نیز وجود دارند که تنها به انتقال مستقیم اطلاعات علمی می پردازند.
از جمله ی آنها می توان به سایت دانشگاه های معتبر از قبیل mit که به برگزاری دوره های مجازی می پردازد اشاره کرد و یا سایت khan – academy که تمامی شاخه های علم را پوشش می دهد.
این سایت با انتشار مطالب مفید و تصویری در شاخه های مختلف علم از قبیل جبر ، ریاضیات و فیزیک کاربران را تشویق به استفاده از کلاس های مجازی می کند.
جالب است بدانید که در این وب سایت که از سال 2008 راه اندازی شده است بیش از 3600 ویدئو آموزشی و رایگان وجود دارد.
دانشجویان بعد از دیدن هر فیلم می توانند سوالات خود را در قسمت نظرات وارد کنند و جواب آن را از اساتید و یا سایر کاربران دریافت کنند.
چنین وب سایت ها در دنیای وب بسیار مفید و درواقع هدف اصلی از تشکیل تار جهان نما را احیا می کنند.
اگر شما هم با سایت های فارسی که این گونه به انتشار مطالب علمی و یا کلاس های مجازی می پردازد روبرو شده اید نام آن را در قسمت نظرات وارد کنید تا با ما به اشتراک گذاشته شود.

گزارش از : سامان صباغی

برچسب ها: دریچه ، علم ، یادگیری ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
abbas
۲۳:۴۵ ۰۸ دی ۱۳۹۱
با سلام
قصد دارم چند سایت در زمینه آموزشی معرفی کنم
سایت مدیر سایت http://www.modiresite.com/blog/new-modiresite

سایت آموزش تخصصی برنامه نویسی ehsanavr.com

سایت آموزش تصویری http://takhtesefid.org

سایت آموزش گرافیک http://persiangfx.com/
آخرین اخبار