جعلي بودن تصاوير منتشر شده در شبکه هاي تلويزيوني عربي درباره کشتار در منطقه حلفايا در اطراف شهر حماه ثابت شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه ؛ شبکه هاي خبري عربي همزمان با سفر اخضر ابراهيمي فرستاده ويژه سازمان ملل به سوريه، جنجال تازه اي را درباره کشته شدن دهها نفر در حمله هوايي ارتش سوريه به منطقه حلفايا به راه انداختند. 

شبکه الجزيره و العربيه تصاويري را از آنچه حمله هوايي به نانوايي در منطقه حلفايا خواندند، پخش  و اعلام کردند  تلفات اين حمله نود و يک غيرنظامي  است .گوينده اي که به نظر مي رسد خود در حال تصويربرداري است، زمان اين کشتار را روز جمعه بيست و يکم دسامبر اعلام مي کند، اما اين شبکه هاي عربي اين تصاوير را مربوط به بيست و سوم دسامبر اعلام کردند. 

اين تصاوير، آواري را در برابر ساختماني در حلفايا نشان مي دهد اما در خيابان هيچ اثري از حمله هوايي، ترکش يا گودال ناشي از چنين حمله اي وجود ندارد. مشخص است که افراد مسلح اين آوارها را از مکان ديگري به مقابل اين ساختمان آورده اند. تصاوير اجساد اين کشتار هم کاملا سالم  هستند ؛ نمي تواند نشان از  حمله هوايي باشد. اين مسايل ثابت مي کند  افراد مسلح اجساد را   براي اين تصويربرداري از مکان ديگري آورده اند. 

اين تصاوير نشان مي دهد، افراد مسلح براي تحريک بيشتر احساسات افکار عمومي، نان روي خونها مي اندازند تا دروغ خود را درباره کشته شدن غيرنظاميان در حمله به نانوايي   ثابت کنند. مسئله ديگر آن است که در اين تصاوير تعداد زيادي از افراد مسلح با لباسهاي نظامي و غيرنظامي وجود دارند که نشان مي دهد خود اين کشتار را برنامه ريزي کرده اند. 
برچسب ها: عربی ، سوریه ، افشا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار