نمايندگان عراقي سخنان اخير نخست وزير ترکيه را درباره عراق محکوم کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم، نمايندگان عراقي ضمن محکوم کردن اين سخنان، آن را برنامه اي براي ايجاد فتنه در منطقه و تنش آفريني بين مسلمانان به جاي مقابله با دشمنان آنها دانستند. 

اردوغان هشدار داده  بود در صورتي که دولت عراق منازعات طايفه اي را در کشورش تحريک کند ترکيه ساکت نخواهد نشست. 

علي التميمي نماينده پارلمان عراق از فراکسيون الاحرار گفت: اين چندمين بار است که اردوغان با گفتمان طايفه گرايانه سخن مي گويد. وقتي کسي که اينگونه سخن مي گويد به اين معناست که برنامه اي براي متشنج  کردن منطقه دارد. اکنون تلاش مي شود مسلمانان به جان هم بيفتند به جاي آن که کشورهاي منطقه با دشمنان اسلام مقابله کنند. 

شيخ محمد مهدي الناصري نماينده پارلمان عراق از ائتلاف دولت قانون گفت: مثل معروفي وجود دارد که ميگويد "تو که بر بام خود آينه داري...چرا بر بام مردم مي زني سنگ". بنابراين رجب طيب اردوغان قبل از اين که در امور ديگران دخالت کند بايد به کشور و مردم خود بپردازد. وي بايد بداند که از دخالت در سوريه چيزي عايد آن نمي شود. طايفه گرايي به پايان رسيده است و مردم ضررهاي آن را ديده اند و ديگر به آن بازنخواهند گشت. 

عاليه نصيف نماينده پارلمان عراق گفت: ملت عراق از دولت و وزارت خارجه مي خواهند از ترکيه به سبب نقض توافقنامه ها و قوانين بين المللي مربوط به نژادپرستي و دخالت در امور عراق شکايت کنند. 
برچسب ها: اردوغان ، فتنه ، عراق ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار