سرکنسول جديد ترکيه در شمال کشور در دیدار با استاندارگيلان راههای گسترش مناسبت های اقتصادی را بررسی کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گیلان گوون بگچ که در تبريز مستقر است در رشت حاضر شد و در ديداربا کيهان هاشم نيا برای توسعه ی روابط دو جانبه اعلام آمادگی کرد .
استاندار گيلان نيز با استقبال از گسترش روابط گيلان با استانهای ترکيه گفت : بازرگانان گيلان روابط قوی و گسترده ای با طرفهای ترکيه ای دارند و ما از گسترش اين روابط بصورت منسجم و برنامه ريزی شده استقبال می کنيم .
نماينده عالی دولت در گيلان با تاکيد بر ارتباط گيری هرچه بيشتر اتاقهای بازرگانی گيلان و ترکيه گفت : گيلان از گذشته روابط سنتی با روسيه و کشورهای آسيای ميانه داشته و در راهبرد جديدش در مناسبات خارجی به دنبال گسترش روابط با ترکيه ،عراق و کشورهای شرق خزر است.
استاندار گیلان با اشاره به تقويت زير ساختهای ارتباط هوايی – ريلی و دريايی این استان گفت : دارابودن بزرگترين بندرحاشيه خزر ، منطقه ی آزاد انزلی ، راه آهن قزوین- رشت – آستارا که کريدور شمال و جنوب را تکميل می کند و همچنين بهره برداری از بندر آستارا موقعيت بسيار مناسبی برای گسترش روابط اقتصادی و ترانزيت کالا از گيلان به ترکيه را فراهم کرده است.
گوون بگچ سرکنسول جديد ترکيه در شمال ، جمهوری اسلامی ايران را دولتی نيرومند در منطقه توصیف کردو گفت : توسعه ی روابط دوجانبه از طريق رايزنان اقتصادی از اهداف اصلی کنسولگری ترکيه با استانهای شمالی است .


برچسب ها: بررسی ، راهها ، توسعه ، ترکیه ، گیلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.