رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اجرای طرح هدفمندکردن یارانه نه تنها برای شهرداریهای کلان شهرها آثار مثبتی نداشته بلکه بار مالی این شهرداریها را بطور چشمگیری افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، عباس حاج رسولیها جلسه علنی این شورا با انتقاد از عدم پرداخت حق و حقوق شهرداریهای کلان شهرها حاصل از صرفه جویی از اجرای طرح هدفمندکردن یارانه ها افزود: متاسفانه با گذشت دو سال از اجرای این طرح، هیچ اقدام مثبت و موثری درخصوص شهرداریهای کلان شهرها صورت نگرفته بلکه بار مالی آنها به شدت افزایش یافته است.

وی هزینه های شهرداریها را قبل و بعد از اجرای طرح هدفمندکردن یارانه ها در بخشهای حمل و نقل عمومی، عمرانی و خدماتی تشریح و مقایسه کرد و گفت: قیمت یک دستگاه اتوبوس شهری قبل از اجرای این طرح، یکصد میلیون تومان بود که 5/17 درصد از قیمت آن بعهده شهرداریها بود در صورتیکه این اتوبوس امروز با قیمت ۳۰۰ میلیون تومان بدون کمک دولت از سوی وزارت کشور به شهرداریها فروخته می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان هزینه تمام شده بلیط اتوبوس شهری قبل از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها را ۲۵۰ تومان بیان کرد و افزود: امروز این مبلغ هم برای شهرداری اصفهان ۴۵۰ تومان هزینه دارد.

حاج رسولیها با تأکیدبرلزوم توجه ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به حق و حقوق شهر و شهروندان را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: در صورت اجرای مرحله دوم طرح هدفمندکردن یارانه ها، پرداخت حق و حقوق مردم و شهرداریها در این خصوص و خسارات و هزینه های ناشی از اجرای مرحله اول این طرح ضروریست.

وی کار کارشناسی دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در این زمینهخواستار شد و گفت: مدیریت کلان شهرهای کشور باید آثار سوء طرح هدفمندی یارانه ها روی شهرداریها و بار مالی سنگینی تحمیل شده ناشی از این طرح را بررسی و اعلام نمایند تا در اجرای مرحله دوم مورد غفلت قرار نگیرد.

حاج رسولیها از جذب ۵۰ نیرو برای بکارگیری در قطار شهری اصفهان به عنوان راننده لکوموتیو و بخشهای جانبی آن در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: برای جذب و بکارگیری این نیروها ۳۴۰۰ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۸۵۰ نفر حائز شرایط بوده اند و از بین آنها ۵۰ نفر انتخاب و استخدام خواهند شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برگزاری آزمون این نیروها در جمعه آینده گفت: برای سوالات این آزمون با جهاد دانشگاهی قرار داد منعقد شده و تیم برگزارکننده هم مشخص و ۲۴ ساعت در قرنطینه خواهند بود.

وی در همین رابطه افزود: شهرداری اصفهان در آینده نیز در بخشهای مختلف حدود ۵۰۰ نیروی متخصص را جذب خواهد کرد./س

برچسب ها: اصفهان ، جلسه ، شورای ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.