متخصصان واحد نت ماشين آلات شرکت سايپا پرس براي نخستين بار در کشور موفق به طراحي و پياده سازي پروژه Multi task (توليد همزمان اتوماتيک و دستي در يک خط پرس کاري) شدند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از مديريت ارتباطات و اموربين الملل سايپا پرس، رضا جعفرنژاد مدير نت ماشين آلات اين شرکت با بيان اهداف ممکن از مهمترين اهداف طراحي و پياده سازي پروژه Multi task بوده است.

وي افزود: با اجراي اين پروژه محصولي که در گذشته با 9 دستگاه ربات و 6 دستگاه پرس (3 پرس ldle) توليد مي گرديد با 6 ربات و 3 پرس توليد مي گردد.

مدير نت ماشين آلات سايپا پرس اضافه کرد: کار تحقيقاتي پروژه Multi task در نيمه دوم سال 89 آغاز و در اواخر سال گذشته طراحي و پياده سازي آن وارد فاز اجرايي شد که با تلاش همکاران در قسمت نت ماشين آلات پرس شاپ نيز فاز نهايي اين پروژه به پايان رسيد و آماده بکارگيري و استفاده در خط G1 است.

جعفرنژاد در ادامه با اشاره به پياده سازي پروژه Multi task در خط G1 گفت: با پياده سازي کامل اين پروژه شاهد افزايش CPM، کاهش استهلاک تجهيزات، مصرف بهينه انرژي و افزايش بهره وري و نيز افزايش 20 درصدي در توليد اين خط خواهيم بود.
وي تصريح کرد:‌ اجراي اين پروژه با هزينه اي بسيار کمتر از هزينه خريد نرم افزار خارجي آن توسط متخصصان نت ماشين آلات پرس شاپ شرکت و واحد مهندسي تجهيزات طراحي و اجرا شده است.

همچنين علي مومني از کارشناسان مجري اين پروژه در خصوص نحوه طراحي و اجراي آن گفت: دانش طراحي و پياده سازي پروژه Multi task در اختيار شرکت هاي مطرح جهان بوده که با تلاش همکاران قسمت نت ماشين آلات اين دانش مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت و براي نخستين بار در کشور موفق به طراحي و پياده سازي نمونه بومي آن با رعايت الزامات HSE شده ايم./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار