معاون خدمات شهری شهرداری کرج از نصب دستگاه سنجش آلودگی هوا در محوطه منطقه 3 این کلانشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه مدیریت شهری کرج، سعید صفری گفت: با توجه به وجود ذرات غبارآلود در هوا و ناپایداری آلودگی هوای کلانشهر کرج، طی تفاهم نامه ای با اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز اقدامات لازم برای کاهش مشکلات شهروندان انجام می شود.

وی افزود: در این زمینه مقرر شده است که یک دستگاه سنجش آلودگی هوا در محوطه منطقه 3 شهرداری کرج نصب شود.

این مسئول عنوان کرد: به گفته کارشناسان و متخصصان سلامت و بهداشت محیط تاثیر آلودگی هوا بر افراد مختلف متفاوت و آسیب پذیری برخی افراد در برابر آلودگی هوا بیشتر از سایرین است.

صفری با اشاره به اینکه کودکان کم سن و سال و سالمندان بیشتر از دیگران از آلودگی هوا آسیب می بینند، ادامه داد: برخی بیماریها مانند آسم و بیماریهای قلبی و ریوی در مواقع آلودگی هوا تشدید می شوند و معمولا میزان آسیبها بستگی به میزان قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی زیانبار دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج یادآور شد: آثار کوتاه مدت آلودگی هوا شامل حساسیت چشم ها، بینی و حلق، عفونتهای دستگاه تنفسی فوقانی مانند برونشیت و ذات الریه، سردرد، تهوع و واکنش آلرژیک است.

وی با اشاره به اینکه آلودگی هوا برای کوتاه مدت می تواند بیماری مبتلایان به آسم و آمفیزم را تشدید کند، اظهار داشت: این پدیده در دراز مدت نیز می تواند بیماری مزمن تنفسی، سرطان ریه، بیماری قلبی و حتی آسیب به مغز، اعصاب، کبد و کلیه ها را ایجاد کند./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار