رئیس سازمان بیمه سلامت:

هزار میلیارد تومان هزینه کشوری کردن بیمه سلامت ایرانیان/ دولت هیچ پولی را تخصیص نداده است

رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان معتقد است که برای کشوری کردن بیمه سلامت ایرانیان نیازمند هزار میلیارد تومان بودجه هستیم.

مهندس عمادی، معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص نقل قول های بی پولی سازمان بیمه سلامت افزود: ما با بی پولی رو به رو نیستیم دولت به ما تخصیص هایی را داده است که امیدواریم زودتر بتوانیم این اعتبار را از خزانه بگیریم تا عقب ماندگی های خود را در پرداخت برطرف کنیم.

وی گفت: ما اعلام کرده بودیم که اگر دولت امسال هزار میلیارد تومان به ما بدهد ما می توانیم کل کشور را در 6 ماه دوم سال زیر پوشش این طرح ببریم و که هنوز دولت به ما هیچ تخصیصی نداده است.

امامی رضوی معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه در این خصوص عنوان کرد: گزارشات ما به هیات دولت ارائه شده که هیئت دولت تصمیم به اجرا طرح بیمه سلامت ایرانیان دارد ولی اعتبارات ممکن است به صورت کامل تامین نشود.

وی ادامه داد: برنامه اجرایی پزشک خانواده توسعه ستاد اجرایی پزشک خانواده چند استان شروع کرده و در چند استان دیگر قصد آغاز دارد.

وی با بیان این که به زودی اعتباری کمتر از هزار میلیارد تومان قرار است به ما داده شود اظهار داشت: وزارت بهداشت و تعاون در نظر گرفته اند که با يك سوم این بودجه می توانند این برنامه را تا آخر سال اجرایی کنند و برنامه سرعت بیشتری خواهد گرفت.

امامی رضوی با تاکید بر این که از 4 استان بازدید شده و به زودی پزشک خانواده در این چهار استان اجرا می شود، تصریح کرد: اگر بودجه اختصاص پیدا کند ما این برنامه را تا آخر سال اجرایی می کنیم./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار