وزير بهداشت خبر داد:

پزشك خانواده تا پايان امسال در 4 استان ديگر/بيمارستانها نيازمند كمك مالي بيشتري هستند

بیمه‌ها باید پرداخت به روز داشته باشند و تأخیرات را جبران کنند چرا که می‌بینیم بیمارستان‌ها مثل ساعت کار می‌کنند و اشغال تخت صددرصدی را در بخش های تازه افتتاح شده می‌بینیم، بنابراین می‌طلبد تا کمک مالی بیشتری به آنها شود.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران؛مرضيه وحيد دستجردي  با بيان اينكه هزار پزشک خانواده در تهران منتظر عقد قرارداد با بیمه هستند گفت: با مذاکراتی که با سازمان بیمه سلامت ایرانیان شده تا پایان امسال ۴ استان دیگر به برنامه پزشک خانواده می‌پیوندند. معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری نیز قول تأمین بودجه برای سال آینده داده است.
 
وی ادامه داد: با مذاکرات انجام شده امیدواریم درآمدهای بیشتری نصیب بیمارستان‌ها شده و به آنها پرداخت شود تا این مشکلات در خصوص مسائل بودجه‌ای حل شود چرا که درمان مهمترین دغدغه وزارت بهداشت، مردم و دانشگاه‌های علوم پزشکی است.
 
وحید دستجردی گفت: امیدواریم با حل مشکلات بودجه‌ای مشکلات امسال و سال آینده برطرف شود.
 
وزیر بهداشت در خصوص برنامه پزشک خانواده نیز گفت: هم اکنون این برنامه در 5 دانشگاه علوم پزشکی کشور اجرا می‌شود و با مسئولان وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی و همچنین بیمه سلامت ایرانیان مذاکراتی انجام شده است.
 
وی تصریح کرد: این سازمان‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند تا در 4 و  5 دانشگاه دیگر نیز برنامه پزشک خانواده را اجرا کنند و معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری نیز قول داده تا اعتبارات خوبی را برای اجرای برنامه پزشک خانواده در سال آینده در نظر بگیرد.
 
 
وحید دستجردی افزود: در مرحله اول باید به استانهایی که  این برنامه را آغاز کرده‌اند کمک شود تا کار را پیش ببرند و سپس سازمان‌های بیمه‌گر بتوانند با تأمین اعتبارات مورد نظر خود، 4 و 5 دانشگاه علوم پزشکی دیگر را تا پایان سال به شبکه پزشک خانواده شهری متصل کنند.
 
 
وزیر بهداشت اظهار کرد: بر اساس اعتباراتی که معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری تمهید می‌کند برنامه گسترش پزشک خانواده در سال آینده پیگیری می‌شود و این در حالی است که هم اکنون همه دانشگاه‌ها آماده اجرا هستند.
 
 
وحید دستجردی در خصوص آخرین وضعیت برنامه پزشک خانواده در تهران نیز گفت: دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی در حال اجرای این برنامه هستند و سازمان‌های بیمه را ترغیب و تشویق کرده‌ایم تا با پزشکان این دو دانشگاه قرارداد ببندند.
 
 
وی ادامه داد: هم اکنون هزار پزشک در دانشگاه علوم پزشکی تهران معرفی شده و منتظر قرارداد بیمه هستند و در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز 600 پزشک برای بیمه معرفی شده‌اند.
 
 
وزیر بهداشت گفت: به شدت پیگیر اجرای این برنامه هستیم و  چنانچه سازمان‌های بیمه‌گر آمادگی خود را در سطح تهران برای بستن قراردادها هر چه زودتر اعلام کنند مردم برای برنامه پزشک خانواده آماده شده و از آن بهره‌مند می‌شوند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار