زماني مهاجران فقير مصرف كنندگان لباس هاي دست دوم بودند اما اين روزها بيشترين مصرف كنندگان لباس هاي دست دوم مردم اسپانيا هستند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، يكي از مشاغل كاذبي كه با توجه به نيازهاي نسبتا غيرضروري جامعه ایران در چند سال اخير به وجود آمده، فروش لباسهاي دست دوم خارجي در فروشگاههاي موسوم به تاناكورا است كه به دليل قيمت پايين آن، با استقبال مردم روبه رو شده و تعداد اين فروشگاهها در شهرهاي بزرگ بويژه تهران در حال افزايش است.

اگرچه رشد این فروشگاهها در ایران ناشی از تمایل مردم به خرید لباس های خارجی و اصطلاحا "مارک" است اما این قضیه در کشور مشهور اروپایی رنگ دیگری دارد و فقر و بيكاري مصرف لباس هاي دست دوم در اسپانيا را به شدت افزايش داده است.

كميته بين المللي صليب سرخ 25 سال پيش در شهر آلكوركن در 13 كيلومتري جنوب غرب مادريد پايتخت اسپانيا سالن بزرگي احداث كرده بود كه لباس هاي دست دوم را در آنجا انبار و ميان فقر توزيع مي كرد اما اين روزها با وخامت اوضاع اقتصادي ، افزايش بيكاري و تورم در اسپانيا مصرف اين لباس ها در ميان مردم عادي اين كشور رواج يافته است.

طرح توزيع لباس هاي دست دوم در سال 1987 به ابتكار نانسي كانادو موسس اين مركز شروع شده بود و اکنون بيش از 35 داوطلب در اين پروژه فعاليت مي كنند. اما با افزايش نرخ بيكاري به رقم بي سابقه 25 درصد، اكنون الگوي مصرف لباس هاي دست دوم در اسپانيا تغيير كرده است.

زماني مهاجران فقير مصرف كنندگان لباس هاي دست دوم بودند اما اين روزها بيشترين مصرف كنندگان لباس هاي دست دوم مردم اسپانيا هستند. بنا بر اعلام رسانه های اسپانیایی، در گذشته تعداد بسيار كمي از مردم اسپانيا اين لباس ها را دريافت مي كردند اما اكنون به علت وضعيت معيشتي شمار اسپانيايي هايي كه متقاضي دريافت اين لباس هستند به خصوص در بخش لباس هاي دست دوم كودكان افزايش چشمگیری يافته است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار