مرد کلاهبردار که به روش کارت به کارت اقدام به کلاهبرداري ميليوني کرده است تحت تعقيب پليس قرار گرفت.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران  به نقل از پايگاه خبري پليس ، باطرح شکايت هاي مشابه از سوي تعدادي از مالباختگان که به شيوه و شگرد مشابه و از سوي فردي به نام "مجتبي . و" از طريق دستگاه خودپرداز ( ATM ) مورد کلاهبرداري قرا گرفته بودند ، پرونده مقدماتي با موضوع کلاهبرداري تشکيل و به دستور بازپرس شعبه دوم بازپرسي دادسراي ناحيه 31 تهران ، پرونده در اختيار اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت .با ارجاع پرونده به اداره چهاردهم پليس آگاهي ، کارآگاهان در بررسي اظهارات مالباختگان متوجه شدند که تمامي آنها از سوي فردي ناشناس و تحت عنوان خريدار مصالح ساختماني ، خودرو ، کاغذ ، لوازم يدکي خودروهاي سنگين و .... ، که از آنها درخواست کرده تا با مراجعه به دستگاه خودپرداز و انتخاب گزينه انگليسي نسبت به دريافت پول مورد معامله اقدام نمايند مورد کلاهبرداري قرار گرفته اند .
يکي از اين مالباختگان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : شخص ناشناسي از طريق تماس تلفني ، خود را خريدار مصالح ساختماني معرفي و از من درخواست کرد تا براي دريافت پول مورد معامله به نزديک ترين عابر بانک رفته و رمز عابر بانک خود را در اختيار وي قرار دهم تا وجه مورد معامله را به حساب اينجانب واريز کند . من نيز با مراجعه به عابر بانک شعبه فلکه دوم تهرانپارس ، با اعلام شماره حساب عابر بانک خود و با انتخاب گزينه انگليسي و انجام کارهايي که فرد تماس گيرنده (ناشناس) درخواست مي کرد منتظر واريز شدن وجه از ناحيه وي شدم اما با بررسي موجودي حساب خود متوجه شدم که مبلغ 26 ميليون و 500 هزار تومان از حساب بنده خارج و به حساب شماره ...... متعلق به "مجتبي . و" واريز شده است .
در ادامه رسيدگي به اين پرونده ، کارآگاهان دريافتند که متهم پرونده با هويت فرد ديگري به نام "مجتبي . و" اقدام به افتتاح حساب در شعبات مختلف بانکي کرده و با استفاده از اين حساب ها اقدام به برداشت وجوه مالباختگان مي کند. کارآگاهان با شناسايي محل سکونت مجتبي در محدوده پيروزي ـ خيابان پروانه ، به تحقيق از وي پرداخته و اطلاع يافتند که کيف حاوي مدارک شناسايي وي به شيوه سرقت داخل خودرو به سرقت رفته است .
"مجتبي . و" پس از حضور در اداره چهاردهم و با ارائه گزارش کلانتري 107 فلسطين به کارآگاهان گفت : کيف حاوي مدارک شناسايي شامل کارت ملي ، شناسنامه و .... که در صندوق عقب خودرو قرار داشت به سرقت رفت که بلافاصله با مراجعه به کلانتري 107 نسبت به طرح شکايت و اعلام سرقت مدارک شناسايي اقدام کردم .
با توجه به اظهارات مالباخته و با شناسايي حساب هاي بانکي در شعبات مختلف مشخص شد که تمامي اين حساب ها پس از تاريخ سرقت مدارک شناسايي افتتاح حساب شده و متهم پرونده با سوء استفاده از مدارک مسروقه اقدام به کلاهبرداري از مالباختگان و برداشت غير قانوني وجوه متعلق به آنها کرده است که بلافاصله با انجام هماهنگي هاي لازم با مقام قضايي ، کليه اين حساب هاي بانکي مسدود شدند .
سرهنگ کارآگاه فريدون رهبريان ، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي تهران بزرگ در ادامه اعلام اين خبر گفت : در ادامه رسيدگي به اين پرونده ، کارآگاهان اداره چهاردهم موفق به شناسايي تصوير کلاهبردار نامرئي شدند که با جعل مدارک شناسايي اقدام به افتتاح حساب کرده بود .
سرهنگ فريدون رهبريان در ادامه با اعلام خبر انتشار بدون پوشش تصوير متهم گفت : با توجه به شناسايي مالباختگاني که تمامي آنها از سوي متهم اين پرونده مورد کلاهبرداري قرار گرفته اند ، دستور انتشار بدون پوشش تصوير اين متهم از سوي مقام قضايي صادر شده است . از کليه شهروندان که موفق به شناسايي تصوير متهم تحقيب پليس آگاهي شدند درخواست مي شود تا هرگونه اطلاعات خود در خصوص هويت متهم و يا مخفيگاه و محل هاي تردد وي را از طريق شماره تماس 51055514 و 51055614 در اختيار اداره چهاردهم مبارزه با کلاهبرداري پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند ./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار