یک مسئول روس گفت، تحقیقات روسیه نشان دهنده وضع وخیم حقوق بشر در اتحادیه اروپا است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه یورونیوز ؛ کمی پس از عضویت روسیه در سازمان تجارت جهانی، اتحادیه اروپا مسکو را به اعمال سیاستهای حمایت گرایانه متهم و خاطر نشان کرد روسیه مقررات مربوط به واردات گوشت اروپا و خودرو را نقض می کند.

ولادیمیر چیزوف نماینده روسیه در اتحادیه اروپا در این زمینه خاطرنشان کرد نخست باید به درخواست اروپا برای کاهش سختگیری های روسیه در خصوص سلامت دامهای وارداتی از اروپا و کنترلهای اروپایی اشاره کرد. این کنترلها برای سلامت مردم روسیه لازم است و ربطی به تجارت و اقتصاد ندارد. خودرو بحث دیگری است و مواضع در این زمینه تفاوت دارد. سازمان تجارت جهانی روندهایی دارد که می توان از طریق مذاکره یا اداره حل اختلاف این گرفتاریها را حل کنیم.

وی در پاسخ به سئوالی درباره اتهام نقض حقوق بشر در روسیه گفت در سال 2012 روسیه وضع وخیم حقوق بشر را در اروپا برجسته کرده است. ولادیمیر چیزوف گفت روسیه در سال دوهزار و دوازده برای اولین بار تحقیقاتی عمیق در زمینه وضع حقوق بشر در اروپا انجام داد.
 
برای مثال اوضاع مهاجران و اوضاع حاکم بر زندانها بسیار بد است. در اواخر سال حتی یورونیوز نیز نشان داد برای مقابله با معترضان از چه روشهایی استفاده شده بود.چیزوف خاطر نشان کرد اروپاییها مسئله حقوق بشر و صدور روادید را سیاسی کرده اند.نماینده روسیه در اتحادیه اروپا گفت باید زمینه مناسب برای روابط راهبردی میان روسیه و اتحادیه اروپا فراهم شود.
برچسب ها: روسیه ، اروپا ، هشدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار