الاهرام مصر در خبري فوري اعلام کرد مخالفان مصر به نتيجه همه پرسي اعتراض مي کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري الاهرام، مخالفان مصر اعلام کردند به نتيجه همه پرسي اخير اين کشور اعتراض خواهند کرد.

"حمدين صباحي" رئيس و موسس جريان ملي مصر در نشست خبري ائتلاف مخالفان حکومت مصر اظهار داشت؛  اين ائتلاف تمامي تلاش خود را براي ابطال قانون اساسي جديد بکار خواهد برد و از آمادگي سران رهبران مخالف براي رويارويي دمکراتيک با دولت خبر داد.

در همين حال، "محمد ابوالغار" رئيس حزب دمکراسي اجتماعي مصري، با بيان اينکه ائتلاف مخالفان براي پيگيري رويارويي سياسي با دولت در جهت ابطال قانون اساسي به توافق رسيدند، از تشکيل احزابي جديد براي پيگيري اين اقدام خبر داد.

اين در حاليست که برخي از اعضاي ائتلاف مخالفان حکومت مصر، پيشي گرفتن برگه آري در همه پرسي قانون اساسي اين کشور را نتيجه تحول گسترده در همه پرسي دومرحله اي اين کشور دانستند.

جبهه نجات ملي مصر با صدور بيانيه اي که توسط يکي از اعضاي اين جبهه در کنفرانسي خبري در قاهره قرائت شد ، نتيجه همه پرسي قانون اساسي را به سبب تقلب، تخلفات گسترده، اقدامات سازماندهي شده از جمله نبود نظارت قضايي کامل، تعلل در راي گيري که منجر به انصراف بسياري از مردم در ايستادن در صفهاي طولاني شد؛ بازگشايي ديرهنگام برخي از مراکز، هدايت راي دهندگان به شيوه هاي مختلف براي راي دادن مثبت به همه پرسي ، زير سوال برد.

اين جبهه اعلام کرد ما با احترام گذاشتن به مشارکت مردم در همه پرسي ، اين بار در برابر تبليغاتهاي دروغين خواهد ايستاد .

اين جبهه اعلام کرد همه پرسي قانون اساسي طوري برگزار شده است که انگار همه پرسي درباره شريعت بوده است در حالي که حاميان اين همه پرسي به صدور قانوني اساسي اصرار دارند که در آن به حقوق مردم اين کشور توجهي نشده و از برپايي دولتي دمکرات خبري در آن نيست .

اين جبهه اعلام کرد عصر گمراه کردن مردم با نام دين به سر آمده است و رقابت سياسي به اين شکل به منافع و مصالح مردم آسيب مي زند . 

اين جبهه افزود : ما به مبارزات خود ادامه مي دهيم تا منافع مردم را در حيات امن و زندگي خوب و درمان و مسکن تامين نماييم و آينده اي بهتر را براي مردم رقم زنيم . ما بر مبارزه مردمي به منظور دستيابي به حقوق و آزاديها و در راس آنها انتخاب حکام و تغيير آنها با اراده اي آزاد در انتخابات تاکيد مي کنيم .

اين جبهه به زنان مصري تبريک گفت و آنان را بخشي اساسي از انقلاب بيست و پنجم ژانويه دانست و خواستار ايفاي نقش آنها در آينده شد .

اين جبهه اعلام کرد همه پرسي پايان کار نخواهد بود و به مثابه آغاز نبردي طولاني خواهد بود .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار