رئیس کمیته معدن در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : دولت باید نظارت مضاعف و سیستماتیک بر بخش معدن داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، داریوش اسماعیلی اظهار داشت: امنیت سرمایه گذاری در بخش معدن از مسایل مهم  این بخش است و چنانچه کمترین لطمه ای به این بخش وارد شود موجب فرار سرمایه خواهد شد.

وی ادامه داد: تنها راه نجات در بخش معدن ، واگذاری کار به بخش خصوصی و کم کردن تصدی دولت است.

اسماعیلی یادآور شد: اعمال نظارت در بخش معدن ممکن است برای دولت هزینه هایی هم در بر داشته باشد اما نبود آن قطعا هزینه های بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی، ضمن ابراز همدردی با بازماندگان واقعه ریزش معدن ذغالسنگ طبس که موجب جان باختن هشت نفر از معدنکاران شد، گفت: انتظار می رود بروز این واقعه به شکل طبیعی رخ داده باشد و ناشی از نبود نظارت نباشد.

وی از آمادگی کمیسیون صنایع ومعادن برای رسیدگی به مشکلات معدنکاران در ارتباط با گمرک جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: چنانچه مسایلی در این ارتباط مطرح باشد و در نشستهای بین معدنکاران و گمرک برطرف نشود، مجلس آماده است که در این خصوصی رسیدگی لازم را به عمل آورد.

اسماعیلی با بیان اینکه کمیسیون صنایع ومعادن مجلس برای نشستهای اختصاصی با دست اندرکاران بخش های معدنی برنامه ریزی کرده، گفت: نشست با فعالان مربوطه در زمینه سنگ آهن برگزار شد و برای دیگر دست اندرکاران از جمله سنگ های تزئینی، سرب و روی، آلومینیوم و غیره نیز آمادگی برپایی این نشستها وجود دارد .

وی از شکل گیری فراکسیون معدن و صنایع معدنی در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: نمایندگان آماده پیگیری و رسیدگی به مشکلات این بخش هستند./س
برچسب ها: معدن ، نظارت ، سرب و روی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار