مصری ها از نتیجه همه پرسی پیش نویس قانون اساسی راضی هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ دعا انور خبرنگار این شبکه در قاهره درباره نتیجه دور دوم همه پرسی پیش نویس قانون اساسی مصر گفت: نتیجه غیررسمی حوزه های رای گیری دور دوم پیش نویس قانون اساسی مصر نشان می دهد که هفتاد و یک درصد از مصری به این پیش نویس رای مثبت و بیست و نه درصد به آن رای منفی دادند. حزب آزادی و عدالت و مصر نیز اعلام کرد که شصت و چهار درصد از رای دهندگان مصری در دو مرحله به پیش نویس رای مثبت و سی و پنج درصد نیز رای منفی دادند و میزان مشارکت در مرحله دوم به سی و سه درصد رسید و شمار شرکت کنندگان بیش از هشت میلیون نفر از بیست و هشت میلیون واجد شرایط رای بوده است.

این حزب تاکید کرد این همه پرسی تحت نظارت قضایی کامل برگزار شد و ده هزار قاضی بر این انتخابات نظارت نداشتند. همچنین قضات ذخیره نیز در نظر گرفته شده بود و به همه ناظران، سازمان های حقوق بشری و رسانه ها اجازه داده شده بود تا در زمان شمارش آرا در حوزه های رای گیری حضور داشته باشند. شمارش آرا به صورت علنی صورت گرفت. کمیسیون عالی انتخابات فردا یا پس فردا نتیجه نهایی همه پرسی را اعلام خواهد کرد.به رغم این که نتیجه غیر رسمی این همه پرسی اعلام شده است ولی مصری ها بسیار خوشحال هستند و این همه پرسی را نخستین گام برای ثبات و بهبود اوضاع اقتصادی این کشور می دانند.

از سوی دیگر محمد البرادعی یکی از اعضای جبهه نجات ملی مصر اعلام کرد «این جبهه به رغم این که از این پیش نویس راضی نیست ولی مجبور است نتیجه این همه پرسی را بپذیرد». پیش بینی می شود جبهه نجات ملی درباره ترتیبات سیاسی خود برای مرحله پس از تصویب پیش نویس قانون اساسی کنفرانس خبری برگزار کند.در حالی که مصر به سوی محقق شدن ثبات خود حرکت می کند و تلاش می شود چرخه اقتصاد این کشور تقویت شود، دادگاه تجدید نظر مصر نخستین نشست خود را برای بررسی شکایت حسنی مبارک دیکتاتور سابق مصر و حبیب العادلی وزیر کشور وی درباره حادثه کشتار تظاهرکنندگان برگزار کرد.
برچسب ها: مصر ، همه پرسی ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار