رئيس اتحاديه توليدکنندگان طلا و جواهر و نقره کشور از پيگيري پيشنهاد تدوين استاندارد 2 عيار جديد طلا در سازمان ملي استاندارد و تعيين تکليف نهايي آن در ماه جاري خبر داد.

عبادالله محمدولي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب افزود: پيشنهاد اضافه شدن 2 عيار جديد طلا به عيارهاي کنوني و تدوين استاندارد براي آن چندي پيش از جانب اتحاديه سازندگان طلا و جواهر استان تهران مطرح شده که پس از آن بحث هاي کارشناسي متعددي در خصوص فوايد و زيان هاي اجراي اين طرح عنوان شد.

وي ادامه داد: پيشنهاد اضافه شدن 2 عيار جديد به هيچ وجه به معني حذف عيارهاي قبلي نيست بلکه اجراي اين طرح، تنوع عياري در بازار ايجاد خواهد کرد.

محمدولي  اظهار داشت: با اجرايي شدن اين پيشنهاد، بازار مصنوعات طلا در اختيار همه سليقه ها با هر توان مالي قرار مي گيرد و واحدهاي توليدي مشتريان خود را از دست نخواهند داد.

رئيس اتحاديه سازندگان طلا و جواهر اظهار داشت: با افزايش قيمت طلا طي ماه هاي گذشته بخش زيادي از مشتريان مصنوعات طلا از اين بازار خارج شده اند و اين امر مشکلاتي براي توليدکنندگان به وجود آورده است.

محمدولي تصريح کرد: ايجاد تنوع عياري در مصنوعات طلا به هدايت سرمايه مردمي به سمت بازار طلا و ممانعت آن از ورود به بازار بدليجات و در نهايت رونق بازار طلا و جواهر کمک  خواهد کرد.

اين کارشناس حوزه طلا اظهار داشت: پيشنهاد افزودن 2 عيار جديد از زمان اعلام تاکنون در جلسات متعددي در سازمان ملي استاندارد مورد بررسي قرار گرفته و نظر موافقان و مخالفان اين طرح عنوان شده است.

وي افزود: براين اساس مقرر شده کارگروهي متشکل از اتحاديه ها و تشکل هاي خصوصي تشکيل شود تا با بررسي کارشناسانه، نظر و جمع بندي نهايي خود را به سازمان استاندارد ارايه دهد.

محمدولي خاطرنشان کرد: بررسي اين جمع بندي نهايي تا اواخر ماه جاري در سازمان ملي استاندارد انجام خواهد گرفت و تدوين استاندارد براي 2 عيار جديد طلا تعيين تکليف مي شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار