نيمي از پروژه هاي استاني فولاد در فهرست طرح هاي مهر ماندگار سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران قرار گرفته اند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران ،‌ بخش آهن آسفنجي چهار طرح از پروژه هاي استاني فولاد در فهرست طرح هاي مهر ماندگار قرار دارند كه قرار است تا نيمه نخست سال آينده عمليات اجرايي آن ها به اتمام برسد. اين طرح ها شامل سپيد دشت چهار محال و بختياري ،‌ قائنات خراسان جنوبي ،‌ شادگان خوزستان و ني ريز در استان فارس هستند.

با راه اندازي اين چهار طرح رقمي در حدود 4ميليون تن به ظرفيت توليد آهن اسفنجي كشور افزوده مي شود.

مجموع كل سرمايه گذاري اين طرح ها در بخش ارزي به 458ميليون يورو و در بخش ريالي نيز به هزار و 16ميليارد تومان مي رسد كه البته اين رقم بخش فولاد سازي طرح ها نيز در بر مي گيرد. هر پروژه استاني فولاد شامل يك كارخانه توليد آهن اسفنجي و يك كارخانه فولاد سازي به ظرفيت يك ميليون تن در سال است.

سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران،‌ 15طرح را به عنوان پروژه هاي مهر ماندگار در دست اجرا دارد. در دو ماه اخير نيز روند جذب اعتبارات ارزي پروژه هاي فولادي فراهم شده است و به زودي تزريق ارز به اين طرح ها آغاز مي شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار