بیوتکنولوژی پزشکی کشورمان در سال های اخیر با تعامل وزارت بهداشت و ورود دارو های نوترکیب به بازارهای داخلی پیشرفت مطلوبی در خاور میانه داشته است.

بهزاد قره یاضی رئیس انجمن ایمنی زیستی کشور در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:خوشبختانه محوریت عمر انسان و توجه به وجود انسان سالم در جامعه سالم که از محورهای توسعه یافتگی محسوب می شود، وزارت بهداشت را در پیشرفت عرصه های بیوتکنولوژی ارتقا داده است.

وی اظهار داشت: پیشرفت بیوتکنولوژی و تعامل بیوتکنولوژی و وزارت بهداشت در پژوهش های انجام شده عامل ارتقا رتبه پژوهشی کشورمان در مقایسه با سایر کشورها شده است.

قره یاضی در ادامه در راستای سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، گفت: قانون کشور ما حاکی از مجاز بودن صادرات است اما فقط به بخش واردات در بخش کشاورزی توجه می شود و متاسفانه با وجود توانمندی محققان داخلی شاهد بیکاری جسمی از  فارغ التحصیلان کشاورزی ، بیوتکنولوژی و خروج ارز از کشور هستیم.

رئیس انجمن ایمنی زیستی در پایان با توجه به منویات مقام معظم رهبری در راستای رشد روز افزون بیوتکنولوژی خواستار توجه هر چه بیشتر مسئولین و ناظران در عرصه های زیست فناوری شد./ع2
برچسب ها: بهداشت ، پژوهش ، تکنولوژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار