ادبيات به عنوان شاخه اي از علوم انساني اگرچه هرفش تغيير دادن و تأثير گذاشتن نيست ولي اين كار را انجام مي دهد.

جعفر ابراهيمي _شاعر معاصر و كودك و نوجوان_ در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران گفت: كتابهاي كودك در مقايسه با سالهاي گذشته اگر چه از نظر تنوع عناوين پيشرفت خوبي داشته ولي از نظر تيراژ در وضعيت خوبي به سر نمي برد و اين باعث ايجاد وقفه اي در كتابهاي كودك شده است.
وي در رابطه با تأثيرات ادبيات بر رشد عاطفي كودكان اظهار داشت: ادبيان شاخه اي از علوم انساني است اگر چه هدف آن تأثير گذاشتن و تغيير دادن نيست ولي اين كار را انجام مي دهد.
وي ادامه داد: يك داستان نويس ضمن اينكه به كودك لذت خواندن داستان را مي بخشد، آموزشهايي را هم در همان حيطه به او مي دهد و به رشد فكري و عاطفي كودك كمك مي كند.
وي در خصوص مشكلات موجود برسر راه نشر گفت: در حال حاضر برزگترين مشكل وضعيت گراني كاغذ است كه تأثيرات منفي بسياري را در اين عرصه نهاده است.
وي ادامه داد: مشكل ديگري كه مي توان به آن اشاره كرد: مشكلات بزرگ اقتصادي است كه گريبانگير افراد بسياري اعم از شاعر، نويسنده و ناشر شده است.
ابراهيمي اظهار كرد: در حال حاضر نويسندگان و شاعران زيادي به دنبال كسب روزي در راستاي اين حرفه هستند و اين وضعيت خوبي نيست و بايد آسيب شناسي شود.
وي در رابطه با وضعيت نشر كتابهاي كودك در ايران در مقايسه با ساير كشورها گفت: اگر چه سطح مطالعه در كشور ما نسبت به ساير كشورهاي خاورميانه از وضعيت بهتري قرار دارد و ميزان كتابهاي ما از نظر كيفي در سطح جهان در وضعيت خوبي به سر مي برد، ولي از نظر كمي و ميزان تيراژ كتابها در موقعيت چندان مناسبي قرار نداريم براي بهبود اين وضعيت بايد آسيب شناسي  صورت بگيرد. /ص
برچسب ها: ادبیات ، کودک ، نشر ، نویسنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار