فعالان ضد سرمايه داري در آمريکا به علت رفتارهاي خشونت آميز پليس شکايت کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ؛  فعالان ضدسرمايه داري در لس آنجلس آمريکا به علت حمله نيروهاي پليس به محل استقرار گروهي از مخالفان نظام سرمايه داري در لس آنجلس و رفتار خشونت آميز پليس در دادگاهي عليه پليس آمريکا شکايت کردند.

 فعالان اين شهر در اعتراض به برخورد مقامات شهري با تظاهرات و تجمعات مخالفان نظام سرمايه داري شکايتي را به دادگاه ارائه کردند. مخالفان نظام سرمايه داري در شهر لس آنجلس اعلام کرده اند پليس اين شهر حقوق اساسي شهروندان را که در قانون اساسي بر آن تاکيد شده نقض کرده است. در نوامبر سال دو هزار و يازده صدها نيروي پليس به محل تجمع فعالان مخالف نظام سرمايه داري در اين شهر حمله کردند و با بکارگيري تاکتيکها نظامي مخالفان را متفرق کردند و کمپ آنها را برچيدند. در جريان اين حمله بيش از سيصد نفر از فعالان ضدسرمايه داري بازداشت شدند.

الکس اوِرِت يکي از افرادي که در نوامبر سال دو هزار و يازده در لس آنجلس بازداشت شده بود به خبرنگار پرس تي وي گفت بازداشت فعالان مخالف نظام سرمايه داري در جريان حمله پليس در يازده نوامبر بکارگيري افراطي قدرت و نيروي انساني بود. من فکر مي کنم اين اقدام پليس اقدامي نمادين براي نشان دادن قدرت فاشيستي خود بود.

نيروهاي پليس لس آنجلس در حالي به محل استقرار فعالان مخالف نظام سرمايه داري در اين شهر حمله کردند که دو ماه قبل از آن مقامات پليس از استقرار فعالان مخالف در اين شهر استقبال کرده بودند.فعالان مخالف نظام سرمايه داري اين اقدام پليس را مخالف قانون اساسي و به معناي نقض آزادي بيان مي دانند. آنها همچنين انجام تحقيقات گسترده درباره اقدامات پليس و نظارت سازمان ملل را در اين خصوص خواستار شده اند.

اِفراين کرادا يکي از اعضاي گروه مخالفان نظام سرمايه دراي در لس آنجلس به خبرنگار پرس تي وي گفت اميدواريم طرح اين شکايت باعث شود مقامات اين شهر متوجه شوند از قدرت خود سو استفاده مي کنند. وي گفت ما شهروندان اين کشور هستيم و نيروهاي پليس موظف هستند از ما محافظت کنند.

پليس لس آنجلس مدعي شده است براي مقابله با مخالفان نظام سرمايه داري در اين شهر حدود چهار ميليون دلار از ماليات ماليات دهندگان را هزينه کرده است. اما فعالان مي گويند اقدامات پليس اين شهر نشان مي دهد پليس بيش از آنکه نگران ماليات دهندگان باشد نگران شرکتها و بنگاه هاي سرمايه داري است.جوليه ليوينه از فعالان شهر لس آنجلس گفت ما واقعا خسته شده ايم از اينکه مي بينيم پليس و نيروهاي امنيتي فقط از املاک و دارايي هاي يک درصد از مردم آمريکا حمايت مي کنند. اين نيروها بايد از مردم محافظت کنند.

برچسب ها: سرمایه ، خشونت ، آمریکا ، فعال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار