تلويزيون دولتي کره شمالي تصاويري از ضيافتي با حضور رهبر کره شمالي پخش کرد که با هدف تقدير از دانشمندان فعال در آزمايش موشکي اين کشور ترتيب داده شده بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، در اين تصاوير که امروز از تلويزيوني دولتي  کره شمالي (KRT) پخش شد، کيم جونگ اون، رهبر کره شمالي، از تلاش دانشمدان اين کشور در آنچه او پرتاب موفقيت آميز نسل دوم ماهواره کوانگ ميونگ سانگ -3 خواند تقدير کرد: اين پرتاب موفقيت آميز، که با متانت و وقار ملت ما محقق شد، پيامي جدي است که بار ديگر حقوق قانوني ما در استفاده صلح آميز از فضا و دستاورد تاريخي کشورمان را که درآن الويت با نيروهاي مسلح است نشان مي دهد. در مجموع اين نمايشي از قدرت ملي ما بود.

همسر رهبر کره شمالي که حرف هاي بسياري در مورد باردار بودنش به گوش مي رسد نيز در اين ضيافت حضور داشت. بر اساس اطلاعات مقامات دفاعي کره جنوبي و ژاپن، موشک ياد شده دوازدهم دسامبر در ساعت ده بامداد به وقت محلي (يک بامداد به وقت گرينينچ) شليک و بسيار موفق تر از موشکي بود که در آوريل پرتاب شد و تنها دو دقيقه در فضا باقي ماند. آمريکا، کره جنوبي و ژاپن بر اين باورند موشکي که کره شمالي ادعا مي کند ماهواره اي هواشناسي را در مدار زمين قرار داده است، در حقيقت آزمون فناوري نظامي است که روزي قادر به پرتاب کلاهک هاي اتمي تا آمريکاي شمالي  خواهد بود. به گفته کارشناسان انجام آزمايشي هسته اي در آينده نزديک نتيجه منطقي شليک موفقيت آميز موشک به فضا خواهد بود. آزمايش هسته اي کره شمالي در بيست وپنجم مارس 2009 درست يک ماه پس از شليک موفقيت اميز موشکي بالستيک انجام شد.

بر اساس قطعنامه هاي سازمان ملل متحد کره شمالي از انجام هرگونه آزمايش در حوزه فناوري موشکي  منع شده است. اين طور به نظر مي رسد رهبر کره شمالي که يک سال قبل قدرت را به دست گرفت راه پدر را در پيگيري برنامه هايي با الويت نظامي ادامه مي دهد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار