یک کارشناس سیاست خارجی گفت: قطع شبکه‌های ایران نشان از تأثیر‌گذاری رسانه‌های کشورمان دارد چرا که اگر تأثیرگذار نبودیم اقدامی مبنی بر تحریم علیه ایران صورت نمی‌گرفت لذا این امر مبین جایگاه قدرتمند ایران در عرصه بین المللی است.

مصطفی قوام در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به قطع شبکه‌های پرس تی‌وی و هیسپان تی‌وی در اسپانيا و آمريكاي لاتين توسط شرکت هیسپاست اسپانیا گفت: اقدام به قطع کردن شبکه‌های ایران امری کاملا مغایر با قانون بوده چرا که شبکه‌های ماهواره‌ای طبق قرارداد بین‌المللی به‌روی هاتبرد می‌روند لذا دلیلي برای زیر پا گذاشتن اصول قرارداد وجود ندارد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران باید به خاطر قطع یک‌طرفه شبکه‌هایش به دادگاه‌های صالحه شکایت کند چرا که اقدام غرب کاملا غیرقانونی است.

این کارشناس سیاست خارجی در ادامه اظهار داشت: قبل از نفوذ رسانه‌ای ایران در دنیا بیداری اسلامی شکل نگرفته بود و خلأ اطلاعاتی از کشورمان باعث رویکرد منفی اذهان عمومی نسبت به ایران شده بود که رسانه ملی با تأثیر‌گذاری خود خلاف باور آنها را ثابت کرد.

وی ادامه داد: غرب با تحریم صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران نشان داد که از اطلاع رسانی و روشنگری رسانه‌های کشورمان هراس دارد.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: قطع شبکه‌های ایران نشان از تأثیر‌گذاری رسانه‌های کشورمان دارد چرا که اگر تأثیرگذار نبودیم اقدامی مبنی بر تحریم علیه ایران صورت نمی‌گرفت لذا این امر مبین جایگاه قدرتمند ایران در جهان است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: صداوسیما ، تحریم ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار