امام جمعه اردبیل و نماینده ولی فقیه در این استان با اشاره به فرصت مناسبی كه براثر اعمال تحریم های غرب نصیب كشورمان شده است گفت : مسوولان كشور باید این فرصت را به خوبی مدیریت كنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی افزود : همدلی ، وحدت رویه ، پرهیز از مشاجره ها و اختلاف های سلیقه ای و در یك كلام عمل به فرمایش های مهم رهبر معظم انقلاب در این زمینه از سوی مسوولان می تواند زمینه های استفاده از فرصت های ایجاد شده براثر این تحریم ها را برای ایران اسلامی بیش از پیش فراهم كند.

وی با اشاره به طرح مذاكره مستقیم آمریكا با جمهوری اسلامی ایران از سوی رییس جمهور و وزیر خارجه آمریكا گفت : نظام سلطه متوجه شده است كه حتی اعمال سخت ترین تحریم ها علیه كشورمان نه تنها تاثیر منفی بر ایران اسلامی نمی گذارد بلكه عزم این ملت را برای تبدیل این فشارها به فرصت ها و پیشرفت روزافزون كشورمان استوارتر می كند.

امام جمعه اردبیل  افزود : سردمداران غرب در 33 سال گذشته از حمله ها و فشارهای نظامی ، سیاسی و اقتصادی خود علیه ایران نتیجه مورد نظرشان را نگرفته اند و پیشرفت حیرت آور كشورمان به خصوص در چند سال گذشته برای آنان غیرقابل تحمل و ناراحت كننده شده است.

وی با ابیان اینكه غرب برای چه از ملت ایران واهمه دارد و این مردم چه گناهی كرده اند كه آنان را این چنین برآشفته است افزود : مردم مسلمان ایران فقط بر آرمانهای انقلاب خودشان كه از مهمترین آن ها استقلال و عدم وابستگی و طی كردن مراحل پیشرفت در زمینه های مختلف علمی است تاكید دارند.

عاملی دستیابی ایران به انواع فن آوری های پیشرفته در زمینه های مختلف را عامل اصلی نگرانی و ناراحتی نظام سلطه دانست و خاطرنشان كرد: كه حیثیت و وجهه آمریكاییان كه می خواهند بر جهان سلطه علمی داشته باشند و ادعا می كنند كه انواع فن آوری های پیشرفته فقط به این كشور و چند كشور غربی منحصر است با پیشرفت های علمی ایران از بین می رود.

خطیب جمعه اردبیل در ادامه با اشاره به اینكه سفره معنویت ماه های محرم و صفر به تدریج در حال برچیده شدن است از مردم حسینی این استان خواست كه پیروی از آموزه های ارزشمند فرهنگ عاشورا را به این چند هفته از سال محدود ننمایندب/.


برچسب ها: اردبیل ، تحریمها ، علیه ، مردم ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.