تیم فوتبال پرسپولیس باحضور یحیی گل محمدی شروع بسیار خوبی در جام حذفی داشت و ملوان را با 6 گل در ورزشگاه آزادی شکست داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران پرسپولیس که در لیگ دوازدهم حرفه ای مشکلات زیادی با مانوئل ژوزه در نیم فصل اول داشت ناچار به تغییرات در راس کادر فنی خود شد و به نظر می رسد که شوک مثبتی به این تیم وارد شده است چرا که یحیی گل محمدی در اولین دیدار رسمی خود مقابل ملوان در ورزشگاه آزادی با 6 گل برتری رسید تا شروع خوبی با سرخپوشان داشته باشد.

گل محمدی که از نسل مربیان جوان وکم تجربه اما با انگیزه فوتبال ایران محسوب می شود، در اولین بازی نشان داد که زمینه تبدیل شدن به یک مربی بزرگ و صاحب سبک را دارد.

همانطور که خود یحیی درمصاحبه هایش اعلام کرده، بدون تردید او به عنوان مربی جدید پرسپولیس در طول 10 روز به لحاظ فنی نمی توانسته کاری برای سرخپوشان تهرانی انجام دهد.

اما یحیی که فوتبال ایران و پرسپولیس را به خوبی می شناسد، از نظر روحی و روانی روی شاگردانش کار کرده بود و با یک چیدمان خوب و تعویض هاای به موقع توانست ملوان را با اختلاف 6 گل شکست دهد. اختلاف پرسپولیس و ملوان همواره یک یا دو گل بوده اما نتیجه ای که گل محمدی به دست آورد، از 2 جهت بسیار مهم بود. اول اینکه خود گل محمدی شروع خوبی با پرسپولیس داشت و اتفاقات فصل  گذشته که برای حمید استیلی رخ داد و علی این تشویق می شد، برای او رخ نداد و مساله بعدی یک پیروزی روحیه بخش برای پرسپولیس و هوادارانش در آغاز یک تورنمنت جدید بود چرا که سرخپوشان تهرانی در نیم فصل اول امتیازات زیادی را از دست داده اند و رسیدن به کورس قهرمانی برای آنها تقریبا غیر ممکن است اما حکایت جام حذفی برای پرسپولیس کاملا متفاوت از لیگ است. جام حذفی برای سرخپوشان تهرانی یک فرصت تازه و تورنمنت جداگانه است که می تواند آنها را به قهرمانی و لیگ قهرمانان آسیا برساند، اتفاقی که در حال حاضر برای پرسپولیس از هر چیزی مهم تر است و می تواند شخصیت تیمی را به این مجموعه بزرگ برگرداند.

پرسپولیس با یحیی گل محمدی گام اول را محکم برداشت و مقتدرانه به مرحله ی بعدی جام حذفی صعود کرد اما این تازه شروع کار است. اکثر پیشکسوتان پرسپولیس همچون ناصر ابراهیمی، محمد پنجعلی، سید عزیزیان و محسن عاشوری معتقدند که کار پرسپولیس تازه شروع شده و بازیکنان این تیم نباید دچار غرور کاذب شده و در باد این پیروزی پر گل بخوابند.

آنچه که برای پرسپولیس در دیدار با ملوان مهم بود، ترمیم خط هافبک این تیم بود. اضافه شدن رضا حقیقی به عنوان یک هافبک دفاعی دونده و توپ گیر این فرصت را به علی کریمی و محمد نوری داد تا با آرامش خاطر در کارهای هجومی شرکت کنند و برای مهاجمان تیم فرصت سازی کنند و نکته مهم تر اینکه خط حمله پرسپولیس هم از موقعیت های به خوبی استفاده کرد و برخلاف بازیهای گذشته، هر 6 گل سرخپوشان تهرانی را در این دیدرا مهاجمان این تیم به ثمر رساندند. برای تیمی که در نیم فصل اول بامشکل گلزنی مواجه بود، زدن 6 گل توسط مهاجمان این تیم اتفاق بسیار خوبی بود.

گل محمدی با پرسپولیس در گام اول مقتدر ظاهر شد اما نمایش خوب پرسپولیس در گام اول مقتدر ظاهر شد اما نمایشگاه خوب پرسپولیس باید تداوم داشته باشد. فصل گذشته هم پرسپولیس در یک مقطع با مصطفی دنیزلی خوب ظاهر شد و حتی در یک دیدار خاطر انگیز موفق شد در دربی تهران استقلال را در حالی که 10 نفره بود و 2 گل از حریف عقب بوده با همت نزدیک ایمون زاید شکست دهد اما پس از آن پرسپولیس نتوانست خوب ظاهر شود و امتیازات زیادی را از دست داد.

در جام باشگاه های فصل گذشته هم پرسپولیس موفق شد باهت تريک  ایمون زاید 6 گل به الشباب امارات بزند اما در نهایت ناکام ماند و حتی نتوانست از گروهش صعود کند و یک بازنده بزرگ در لیگ قهرمانان آسیا لقب گرفت. در نیم فصل اول لیگ دوازدهم حرفه ای هم شاگردان مانوئل ژوزه پس از پشت سرگذاشتن چندین هفته بد و ناامید کننده، در دیدار با پیکان 6 گل به ثمر رساندند تا همگان تصور کنند مشکلات پرسپولیس پایان یافته و این تیم بزرگ و پرطرفدار اوج گرفته است اما در نهایت پرسپولیس روال گذشته را ادامه داد و نوسان زیادی از خودش نشان داد و نتوانست روند مطلوبی داشته باشد.

پرسپولیس مقابل ملوان و در روزی که از مانوئل ژوزه روی نیمکت این تیم خبری نبود، خیلی راحت و بدون استرس کار کرد و توانست با یک نتیجه خیره کننده به پیروزی برسد. به قول علی پروین انگار قفل ها از پای بازیکنان این تیم باز شده بودند و شاگردان گل محمدی با تمرکز و آرامش کامل میهمان خود را گلباران کردند اما پرسپولیس دیگر به این جرفه ها نیاز ندارد بلکه باید روند پیروزیهای این تیم ادامه داشته باشد تا سرخپوشان تهرانی به اهداف خود برسند.

پرسپولیس در مسیر تازه ای قرار گرفته و در گام اول جام حذفی نشان داد که یک مدعی جدی و تمام عیار در این رقابت ها است و چشم به قهرمانی دوخته است و در چنین شرایطی هر چه حاشیه و جنجال اطراف این مجموعه کمتر باشد، یحیی گل محمدی و شاگردانش راحت تر و بهتر می توانند در مسابقات شرکت کرده و به آنچه که مد نظر دارند، برسند پس بهتر است عوامل حاشیه هرچه زودتر از اطراف این تیم برچیده شوند./با

برچسب ها: sd ، ds ، fdd
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار