یک متخصص جراح و ارتوپدی:

افراد کم تحرک نیز در معرض سندرم قوس دردناک هستند

یک متخصص و جراح ارتوپدی گفت: اگر چه سندرم قوس دردناک به طور عمده در ورزشکاران و کارگران دیده می شود اما افراد کم تحرک نیز درمعرض این بیماری هستند.

جواد فلاحت زاده، متخصص و جراح ارتوپدی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سندرم قوس دردناک از بیماری های مهم ارتوپدی است که با نام های سندرم گیر افتادن، سندرم شناگران، سندرم سوپر اسپیناتوس و سندرم شانه پرتاب کنندگان نیز شناخته می شود.

وی گفت: درد، ضعف و کاهش تحرک و دامنه حرکتی در شانه آسیب دیده از جمله مهمترین و شایعترین علائم سندرم قوس دردناک است.

فلاحت زاده تصریح کرد: در سندرم قوس دردناک، درد شانه در اغلب موارد با انجام کارهایی که در آنها دست بالاتر از سر برده می شود، تشدید می شود.

وی با بیان اینکه خوابیدن بر روی شانه آسیب دیده نیز موجب تشدید سندرم قوس دردناک می شود، اظهار داشت: افرادی که فعالیت بدنی آنها زیاد است، به ویژه افرادی که از شانه های خود زیاد استفاده می کنند دچار سندرم قوس دردناک می شوند.

فلاحت زاده تاکید کرد: اگر چه سندرم قوس دردناک به طور عمده در ورزشکاران و کارگران دیده می شود، اما افراد کم تحرک نیز در معرض این بیماری هستند.

وی با اشاره به اینکه ضربه و استفاده غیر اصولی از شانه ها نقش مهمی در بروز سندرم قوس دردناک دارد، یاد آور شد: سندرم قوس دردناک ممکن است به صورت حاد در اثر یک آسیب به شانه و یا طی یک روند مزمن مثل وجود یک خار استخوانی که می تواند موجب بروز استئوآرتریت (التهاب استخوانی مفصلی) شود، بروز کند.

فلاحت زاده خاطر نشان کرد: با درمان به موقع و مناسب سندرم قوس دردناک، می توان محدوده و دامنه حرکات شانه را افزایش داد و به بهبود بیماری  کمک کرد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار