یک جراح و متخصص ارتوپدی:

درد ضعف و کاهش تحرک شانه شایعترین علائم سندرم قوس دردناک است

یک جراح و متخصص ارتوپدی گفت: درد، ضعف و کاهش تحرک شانه، شایعترین علائم سندرم قوس دردناک است و درمان به موقع آن می تواند از بروز مشکلات و آسیب های شدید استخوانی و مفصلی جلوگیری کند.

هادی عبادی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: سندرم قوس دردناک یکی از بیماری های شایع ارتوپدی بوده و باعث بروز مشکلات زیادی در ناحیه شانه، کتف و بازو می شود.

وی با بیان اینکه برای حرکت شانه در هر جهتی باید عضلات خاصی با هماهنگی کامل با یکدیگر حرکت کنند تصریح کرد:‌در سندرم قوس دردناک توانایی شانه برای حرکت در جهات مختلف کاهش یافته و در واقع دامنه حرکتی مفاصل اطراف شانه کاهش می یابد.

عبادی تاکید کرد: درد،‌ ضعف وکاهش تحرک شانه،‌ شایعترین علائم سندرم قوس دردناک است که این علائم در بیماران مختلف می تواند با شدت و زمان تاثیر متفاوتی بروز کند.

این متخصص و جراح ارتوپدی گفت: سندرم قوس دردناک به طور معمول در ورزشکاران و کارگرانی که عمل دور کردن (ابداکسیون) شانه را به طور مکرر و در دامنه ای بیشتر از 90 درجه انجام می دهند بروز می کند.

وی خاطر نشان کرد: با تشخیص و درمان به موقع و مناسب سندرم قوس دردناک می توان دامنه حرکتی مفاصل دست در ناحیه شانه و کتف را افزایش داده و همچنین از بروز مشکلات و آسیب های شدید استخوانی و مفصلی جلوگیری کرد./ص
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار