مسئول سازمان بسيج علمي کشور گفت: مردمي‌سازي اقتصاد را مي‌توان مهم‌ترين مولفه‌ در تحقق اقتصاد مقاومتي دانست بدين معنا که با نهادينه ساختن اين مقوله در بين عموم، مسير خود کفايي و ارتقاء در صنعت دنيا را براي ايران مهيا کنيم.

محمود تولايي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با مقوله اقتصاد مقاومتي به عنوان يکي از کليد واژه‌هاي مقام معظم رهبري در سال 91 اظهار داشت: آنچه که از مفاهيم اقتصاد مقاومتي مي‌توان برداشت کرد اتکاء به توانايي و ظرفيت‌هاي داخلي و همچنين پيمودن مسير رشد و پيشرفت در کشور است.

وي با اشاره به مهم‌ترين مولفه اقتصاد مقاومتي گفت: مردمي‌سازي اقتصاد را مي‌توان مهم‌ترين مولفه‌ در اين زمينه عنوان کرد بدين معنا که اين مقوله اقتصادي بايد براي عموم در جامعه نهادينه شود.

مسئول سازمان بسيج علمي کشور ادامه داد: نگاه محور گونه‌ به شعارهاي سالانه‌اي که از سوي مقام معظم رهبري مطرح مي‌شود به نوعي رنگ و بوي اقتصادي دارد و در واقع اجراي فرامين مقام معظم رهبري، جهت‌گيري‌هاي رسيدن به خود کفايي را در کشور طي مي‌کند.

 مسئول سازمان بسيج علمي کشور با اشاره به منابع وسيع در ايران گفت: اگر کشوري همچون ايران بتواند با اتکاء به داشته‌هاي خود و همچنين دستيابي به علم و فناوري در جهت توسعه صنعت و اقتصاد و پيشرفت گام بردارد قطعا هر چه زودتر در مسير توسعه يافتگي به اهداف خود خواهد رسيد.

تولايي راهکارهاي رسيدن به پيشرفت و توسعه را اينگونه عنوان کرد: عزم عمومي و فرهنگ‌سازي در ارائه راهکار براي پيشرفت به ما در اين مسير کمک‌هاي زيادي خواهد کرد. 

وي در ادامه به نقش سبک زندگي در تحقق اقتصاد مقاومتي اشاره و اظهار داشت: آنچه که به عنوان خط‌مشي زندگي در اسلام مطرح شده اين است که از همه مواهب الهي بدون اسراف و تبذير بهره‌مند شويم و در واقع اين يک نگاه از ابعاد گسترده سبک زندگي است که با رويکرد اقتصاد مقاومتي مي‌توان هم صرفه‌جويي و هم بهره‌برداري مناسب از ظرفيت‌ها اقتصادي و توليدي و صنعتي را در دستور کار خود قرار داد.

کارشناس اقتصادي با بيان اينکه ايران سرمايه‌هاي عظيمي را براي رشد و ارتقاء اقتصادي در اختيار دارد ابزار داشت: اگر قرار باشد که سرمايه کشور که مقداري از آن ماحصل فروش نفت است، صرف مصرف واردات شود اين سوال پيش مي‌آيد که تکليف شغل فرزندان ما چه مي‌شود؟چرا که با روي آوردن به مصرف کالاهاي خارجي در کشور، کارخانجات داخلي با ورشکستگي مواجه مي‌شوند و تبع آن ديگر نمي‌توانيم جايگاه لازم را در صنعت دنيا به دست آوريم.

مسئول سازمان بسيج علمي کشور در پايان خاطر نشان کرد: بها دادن به نخبگان، مخترعين و اساتيد ايراني، ارتباط سيستماتيک صنعت با هسته‌هاي فکري و دانشگاهي و بررسي‌هاي کارشناسي از مقوله‌هاي مختلف سياسي و فرهنگي در ارتقاء توان صنعتي کشور موثر است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: اصلاح ، سبک ، زندگی ، سازمان ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار