سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: نامه‌اي كه از دفتر هاشمی به مجلس ارسال شده، درخواست برای پاسخ به نطق رسایی بود و پاسخي ارائه نشده است.

عبدالرضا مصری نماینده مردم كرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به بررسی نطق حمید رسایی از سوی کارشناسان حقوقی مجلس گفت: نامه درخواست آقای هاشمی بعداز ظهر چهارشنبه به هیئت رئیسه ارسال شده اما بررسی نطق آقای رسایی از فردا آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: نامه‌اي كه از دفتر هاشمی به مجلس ارسال شده، درخواست برای پاسخ به نطق رسایی بود و اين درحاليست كه اگر پاسخ را ارسال مي‌كردند بهتر بود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تصريح كرد: پس از ارسال پاسخ به مجلس، بررسی کارشناسان حقوقی مجلس آغاز مي‌شود و اگر در آن توهین یا افتراء نباشد و تنها پاسخ اظهارات رسايي داده شده باشد ، پس از تأیید هیئت رئیسه دو برابر زمانی که ناطق درباره این موضوع صحبت کرده، زمان برای قرائت متن پاسخ هاشمی در صحن علنی مجلس زمان درنظر گرفته می‌شود.

مصري با بیان اینکه قرار است کمیته حقوقی متشکل از برخی نمایندگان که آشنایی با مسائل حقوقی دارند، از سوی هیئت رئیسه به منظور بررسی نطق رسایی تشکیل شود، خاطرنشان كرد: اگر کارشناسان حقوقی تشخیص دهند که در نطق رسایی توهینی بوده، آقای هاشمی می‌تواند پاسخ خود را به هیئت رئیسه ارسال کند تا هیئت رئیسه در اولین فرصت پس از دریافت پاسخ آن را برای قرائت در دستورکار جلسه علنی قرار دهد.

نماينده كرمانشاه ادامه داد: درصورتيكه دفتر هاشمي پاسخ خود را در طول هفته جاري به مجلس ارائه كند در روز چهارشنبه (6دي‌ماه) در صحن علني قرائت مي‌شود و در غير اينصورت بعد از مهلت سركشي نمايندگان به حوزه‌هاي انتخابيه، جواب هاشمي به نطق رسايي قرائت مي‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: صحن ، مجلس ، هاشمی ، رسایی ، نطق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار