رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت:هند می تواند نیازهای دارویی و مواد اولیه شرکت های تولید داروی ایران را تامین کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان خسرو کسائیان»در نشست بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در صنایع دارویی هند در جمع فعالان اقتصادی استان اصفهان تصریح کرد:تامین داروی مورد نیاز کشور می تواند یکی از زمینه های توسعه همکاری دو کشور ایران و هند باشد.

وی تصریح کرد:در شرایطی که واردات دارو به کشور با مشکلاتی روبرو شده است، شرکت های هندی می توانند در این راستا فعالیت کنند.

کسائیان خاطر نشان کرد:حجم مبادلات اقتصادی ایران با هندوستان در بخش های مختلف رشد داشته است و فعالان اقتصادی استان اصفهان می توانند از این فرصت استفاده کنند.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان انتقال وجوه از طریق بانک های دو کشور را با چالش روبرو دانست و گفت:سفیر هند در ایران تلاش می کند که مسایل و مشکلات پیرامون انتقال وجه بین فعالان اقتصادی دو کشور برطرف شود.

وی حجم صادرات غير نفتي ايران به هندوستان طی ده ماهه سال گذشته را برابر 2/2 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت:این در حالیست که واردات غير نفتي ايران ازهندوستان در مدت مشابه یک میلیارد دلار بوده است.

خسرو کسائیان اقلام عمده صادراتي ايرانبه هندوستان در سال 2010 را شامل كود اوره،آمونياك،الكل متيليك و روغن صنعتي برشمرد و گفت:اقلام عمده وارداتي ايران ازهندوستان در مدت مشابه برنج ، محصولات آهن،الكترود و چاي بوده است.

سرپرست هیات اعزامی از هند،در این دیدار گفت:کنفدراسیون صادرکنندگان هند در بخش دارویی 3600 تولیدکننده بزرگ و کوچک دارد.

«سوبی ردی»((subbireddy افزود:هند در تولید مواد دارویی و تجهیزات وابسته جزو کشورهای پیشرفته است که تولیدات دارویی خود را به کشورهای آمریکا،ژاپن و اروپا صادر می کند.

وی آمریکا را بزرگترین مشتری دارویی شرکت های هندی اعلام کرد و گفت:برخی شرکت های هندی توانسته اند با افزایش کیفیت تولیدات خود مجوز استانداردهای دارویی آمریکا را کسب کنند.

وی به گسترش روابط تجاری ایران با هند اشاره کرد و گفت:با وجود افزایش حجم روابط تجاری متاسفانه در بخش دارویی شاهد رشد چندانی نیستیم و این در حالیست که شرکت های هندی صادرات دارویی خود را 30 درصد افزایش داده اند.

سفیر هند در ایران طی سخنانی در این نشست حجم صادرات دارویی هند را 15 میلیارد دلار در سال 2011 اعلام کرد و گفت:از این میزان 5/24 درصد به آمریکا و 15 درصدبه اتحادیهاروپا دارو صادر می شود همچنین برخی از شرکت های هندی توانسته انداستاندارد ویژه آمریکا در بخش دارو fda را بدست آورند.

«سری واستاوا»(seri vas tava) از همکاری شرکت های چند میلتی دارویی دنیا در هند جهت ایجاد آزمایشگاه و مرکز تحقیقاتی خبر داد و گفت:هند از لحاظ حجم داروی صادراتی رتبه سوم و از نظر ارزش صادراتی رتبه 13 جهان را از آن خود کرده است.

وی پایین بودن قیمت داروهای تولیدی هند را از ویژگی های برجسته این کشور برشمرد.

وی اعزام هیات های تجاری استان اصفهان به هند در بخش های مختلف خواستار شد و گفت:تبادل هیات های تجاری بین دو کشور می تواند به افزایش سطح مبادلات اقتصادی کمک کند.

وی از همکاری بانک های هندی با بانک های پاسارگاد،اقتصاد نوین،پارسیان و سامان خبر داد و گفت:مسایل پیش آمده در انتقال وجه درحال برطرف شدن است

گفتنی است: هیات تجاری 15 نفره از تولیدکنندگان صنایع دارویی هند در این نشست با فعالان اقتصادی استان اصفهان به گفت و گو پرداختند./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.