با وجود تحریم های سنگین آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران ، شرکت دولتی چینی ژوهایی ژنرونگ قرارداد خرید نفت خام از ایران را در سال ۲۰۱۳ میلادی بدون تغییر نسبت به سال جاری تمدید خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ، ژوهایی ژنرونگ، که اوایل سال جاری میلادی به دلیل ارسال بنزین به ایران توسط آمریکا تحریم شده بود، واردات روزانه ۲۳۰ هزار بشکه نفت خام را از ایران در سال ۲۰۱۳ میلادی ادامه خواهد داد. این میزان واردات که تقریبا در یک دهه گذشته ثابت مانده ، کمی بیش از نیمی از واردات نفت امسال به چین به شمار می رود.
 یک منبع در وزارت خارجه آمریکا در ماه جاری گفت که ایالات متحده می خواهد که کشورهای واردکننده نفت، هر ۱۸۰ روز در سال ۲۰۱۳، یک بار واردات خود را کاهش دهند تا شامل تحریم نشوند.
 با این حال، یک تاجر عمده نفتی چینی که اطلاعات مستقیمی از عملکرد شرکت دولتی ژوهایی ژنرونگ دارد، به خبرگزاری رویترز گفته است: "از آنجایی که ژوهایی ژنرونگ هم اکنون نیز در لیست سیاه آمریکا قرار دارد، دیگر از فشارهای سیاسی برای کاهش واردات نفت هراسی ندارد."
 در همین حال مجلس نمایندگان آمریکا تحریم های تازه ای را علیه ایران تصویب کرده است. این تحریم ها روز جمعه ۲۱ دسامبر، به تصویب سنا هم رسید و برای تایید نهایی به کاخ سفید فرستاده شد.

 
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، ایران ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار