در پی به تعویق افتادن رای گیری درباره طرح افزایش مالیات بر ثروتمندان توسط رهبران جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا، باراک اوباما رئیس جمهور این کشور اعلام کرد به کنگره آمریکا به منظور جلوگیری از افزایش مالیات بر همه اقشار جامعه فشار می آورد.

جبه گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس ؛ ان بوهنر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پنجشنبه بعد از ظهر اعلام کرد این طرح حمایت کافی را برای تصویب بدست نیاورد.جی کارنی سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید اعلام کرد اولویت اصلی اوباما این است که مالیات نود و هشت درصد جامعه و نود و هفت درصد بنگاههای اقتصادی کوچک افزایش نیابد.

کارنی افزود: رئیس جمهور با کنگره برای جلوگیری از چنین اقدامی همکاری می کند و ما امیدواریم بتوانیم به سرعت به راه حلی دو حزبی دست یابیم که از طبقه متوسط و اقتصاد ما حمایت کند.در این بیانیه هیچ اشاره ای به همکاری احتمالی اوباما با بوهنر برای احیا مذاکرات به بن بست رسیده یا رجوع به سنای تحت کنترل دموکرات ها برای نجات از این شرایط نشده است.
 
بوهنر طرح دومی را برای جلوگیری از افزایش مالیات ها که از اول ژانویه 2013بر همه اقشار جامعه اعمال می شود تدوین کرده است اما در یکی از بندهای آن، مالیات طبقه پردرآمد افزایش می یابد که این امر با مخالفات برخی از نمایندگان جمهوریخواه همراه است.این امیدواری وجود دارد که اقدام موفقیت آمیز مجلس نمایندگان آمریکا درباره این طرح، دموکرات های سنا را به واکنش وادارد. اما هری رید رهبر اکثریت سنای آمریکا که یک دموکرات است، اعلام کرد طرح بوهنر به محض ورود به سنا رد خواهد شد.
برچسب ها: اوباما ، پرتگاه ، مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار