وقتی با مسائل بسیار جدی مواجه می شوید، ممکن است از شدت عصبانیت روی زمین دوام نیاورید و عصبانیت ها و ناکامی ها ، زندگی را برای شما دشوار سازد. اما این امر که بیاموزیم چطور با پرخاشگری در زندگی کنار بیایید نکته حائز اهمیتی است.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ نا کامی ها دریچه ورود به پرخاشگری هستند. در واقع یکی از پدیده های مهم روانی و اجتماعی است. پرخاشگری می تواند نتیجه حضور شما در موقعیت ناخوشایند یا ناراحت کننده باشد این پدیده زمانی رخ می دهد که شما در هدف خود با شکست مواجه شده باشید و هدف خود را با توجه به مانعی که وجود دارد، دست نایافتنی قلمداد می کنید.

پرخاشگری پیامدهای منفی بالقوه و متعددی دارد. این پیامدها شامل ترس، تحریک، پرخاشگری متقابل، از دست دادن کنترل، احساس گناه، دور شدن از صفات انسانی، بیزاری از مردم، کاهش سلامتی و ایجاد جامعه ای که زندگی را بسیار خطرناک می سازد و این خطر حتی زندگی راحت و ایمن فرد پرخاشگر را نیز تهدید می کند.

بسیاری از مطالعات نشان می دهد؛ خشم می تواند بسیاری از مشکلات اجتماعی، عاطفی و فیزیولوژیکی را ایجاد کند. خشمگین شدن و جرائم مرتبط با خشونت، اطمینان را از مردم جامعه سلب می کند.خشم می تواند به عنوان یک احساس قوی نارضایتی به رفتار خصمانه و مخرب در زندگی منجر شود.
تا هنگامی که آرزوی برآورده نشده ای وجود دارد، ناکامی هایی وجود خواهد داشت که می تواند به پرخاشگری منجر شود. حال آنکه با برآوردن آرزو و خواسته ها میزان آن به حداقل می رسد

نکته: با توجه به اهمیت یادگیری اجتماعی در کمک به کاهش رفتار خشونت آمیز،تلویزیون یکی از موثرترین وسایل انتقال دانش و آموزش برخی از رفتارهای اجتماعی است. در واقع تلویزیون منبع قدرتی از مدلهای گوناگون نقش ها و رفتار ها است. تصویر کشیدن مردمان خوب روزگار از طریق رسانه ها و تلویزیون می تواند در کاهش رفتارهای پرخاشگرانه موثر باشد.

منبع: تبیان
برچسب ها: پرخاشگری ، عصبانیت ، ترس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.