اعلام نرخ مصوب کودهای کشاورزی و لحاظ کردن آن با هزینه حمل و نقل، توزیع یکسانی درسطح کشور صورت می گیرد.


علی ایرانپور نماینده مجلس و عضو کمیسیون کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان مطلب فوق اظهار داشت: گلایه های کشاورزان از توزیع نامناسب کودهای کشاورزی به حق و بجا است.
وی ادامه داد: آمار دقیقی از میزان مصرف و موجودی کودهای کشاورزی ارایه نمی شود وبه طوری که کودهای فسفات، اوره و ... به میزان لازم در دسترس کشاورزان نیست و همین عامل باعث افزایش قیمت و کمبود کودهای کشاورزی در بازار می شود.
این نماینده مجلس با بیان وجود تفاوت های بسیار در نقاط مختلف کشور در بحث قیمت و نحوه توزیع کود در بخش کشاورزی افزود: وزارت جهاد کشاورزی عامل موثر در این امر را لحاظ نکردن بعد مسافت و هزینه حمل و نقل در قیمت های مصوب می داند.
ایران پور ادامه داد: قیمت کود تحت تأثیر هزینه حمل و نقل در هر استان و شهرستان متفاوت است که این امر در کمیسیون کشاورزی مجلس درحال بررسی است.
وی تأکید کرد: دولت باید قبل از اعلام قیمت های مصوب هزینه حمل و نقل را نیز محاسبه کند و بعد قیمت نهایی را اعلام و اجرایی کند.
ایرانپور اضافه کرد: می بایست بودجه ای برای توسعه صنایع به جهت تولید کودهای مورد نیاز بخش کشاورزی اختصاص یابد تا در این صورت از واردات کود نیز بی نیاز شویم./ع
برچسب ها: کشاورز ، کود ، حمل ونقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار