پخش شبکه‌های ماهواره‌ای برون مرزی، از اتمام بررسي طرح اصلاح قانون انتخابات، تخريب رقباي انتخاباتي با اسلاميت سازگار نيست، فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها، تکذيب ديدار انتخاباتي عسگراولادي با حداد، پيگيري دريافت غرامت، بانیان قطعنامه ضد ایرانی، شركت در هم‌انديشي از مهمترين عناوين خبري روز جمعه گروه سياسي باشگاه خبرنگاران بود.

به گزارش گروه سياسي باشگاه خبرنگاران، مهمترين عناوين خبري روز جمعه به اين شرح است:


پخش شبکه‌های ماهواره‌ای برون مرزی انگلیسی و اسپانیایی زبان ایران قطع شد

معاون برون مرزی صدا و سیما گفت:‌ به موجب تصویب تحریم علیه رسانه های ایران، شرکت اسپانیانی خدمات ماهواره ای ˈهیسپاستˈ در یک اقدام غیر قانونی یک طرفه پخش شبکه های برون مرزی انگلیسی پرس تی وی و اسپانیایی زبان هیسپان تی وی قطع شد.


از اتمام بررسي طرح اصلاح قانون انتخابات تا اظهارات يك نماينده درباره فشار "يك خانواده اختاپوسي" به دستگاه قضايي و امنيتي كشور

از اتمام بررسي طرح اصلاح قانون انتخابات در صحن علني تا الزام دولت به پرداخت هزینه انشعابات مدارس ساخته شده توسط خیرين مهم ترين سر خط خبرهاي پارلمان باشگاه خبرنگاران در هفته سپري شده بود.


تخريب رقباي انتخاباتي با اسلاميت سازگار نيست


معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی گفت: اگر در انتخابات ما رقیب‌های انتخاباتی یکدیگر را تخریب کنند، با اسلامیت سازگار نیست لذا باید در محیط داخلی جامعه اسلامی اخلاق‌مداری و مهربانی به‌عنوان یک اصل در نظر گرفته شود.


فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها هرگز اجرايي نخواهد شد

حجت الاسلام روح الله بيگي‌ گفت: اگر دور دوم هدفمندي يارانه‌ها در کشور اجرا نشود قطعا اين اتفاق در هيچ مقطع ديگري رخ نخواهد داد.


تکذيب ديدار انتخاباتي عسگراولادي با حداد، ولايتي و قاليباف/برگزاري همايش انتخاباتي جبهه پيروان در هفتم دي‌ماه

گمانه‌زني‌ها درباره حضور و يا عدم حضور شخصيت‌هاي مختلف در انتخابات آتي، طي اين روزها شدت يافته است و سهم شايعات نيز در اين ميان کم‌رنگ نيست اما خبرنگار ما سعي دارد تا در اين گزارش، اخبار واقعي را به گوش شما مخاطبان محترم برساند.


در صورت عدم وحدت اصولگرایان، مردم باز هم اصولگرايان را انتخاب می‌کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اصولگرایان ثابت کردند که در انتخابات گذشته ساز و کارهای مناسبی را اتخاذ کردند و به طور حتم اگر آنها نیز به یک وحدت عملی و عینی نرسند مردم باز در مسیر آنها گام برمی‌دارند.


قهر کردن يعني نفي ارزش‌هاي اصيل انقلاب/تلاش براي حذف رقيب انتخاباتي عين ديکتاتوري است

دبيرکل جبهه مردمي اصلاحات با بيان اينکه اصلاح‌طلبان واقعي از قهر و شرط و شروط‌گذاري براي نظام صحبت نمي کنند، گفت:‌ جريان‌هاي سياسي داخلي مراقب باشند کاري نکنند که آب در آسياب دشمن ريخته شود.


پيگيري دريافت غرامت حمله به كنسولگري ايران در هرات

معاون کنسولی و پارلمانی وزارت امور خارجه گفت: بر اساس عرف ديپلماتيک و کنوانسيون 1963 و 1961 کشورهاي ميزبان موظف به حفاظت از اماکن ديپلماتيک ساير کشورها هستند و با توجه به این مسئله دريافت غرامت، حمله به كنسولگري ايران در هرات در حال پيگيري است.


بانیان قطعنامه ضد ایرانی خود ناقضان حقوق بشرند

نماینده کشورمان نزد سازمان ملل متحد به هنگام طرح قطعنامه ای درباره حقوق بشر در ایران در نشست مجمع عمومی گفت: ارائه کنندگان این قطعنامه، خود از ناقضان حقوق بشرند و اهداف سیاسی دارند.


محمد جوانفكر: پدرم از يك سال قبل عارضه قلبي داشت

پسر علی اکبر جوانفکر درباره دليل بستري شدن پدرش در بيمارستان گفت: پدرم از یک سال قبل عارضه‌ی قلبی داشت.


پيشنهاد محدوديت گذرنامه دختران زير 40 سال با قانون اساسي مطابقت ندارد

يک حقوقدان گفت: پيشنهاد محدوديت گذرنامه دختران زير 40 سال با قانون اساسي مطابقت ندارد، برخي زنان و دختران را ضعيف مي‌بينند و تصور مي‌کنند که بايد از آنها توسط مردي (پدر، برادر و يا شوهر) حمايت شود، متاسفانه پيشنهادهاي مذکور زمینه‌های نفوذ بیرونی را افزایش می‌دهد.


شركت در هم‌انديشي و جلسات نظريه‌پردازي براي حل مسائل منطقه وظيفه اساتيد است

استاد دانشگاه نيجريه با بيان اين که ايجاد فرصتي براي تعامل و هم‌انديشي نخبگان وظيفه اساتيد است،‌گفت: اين امر موجب انتقال تجربيات اساتيد در زمينه بيداري اسلامي خواهد شد.


وظايف نيروي زميني سپاه پاسداران چيست؟

نيروي زميني سپاه پاسداران، در ابتدا با دفاع از انقلاب اسلامي در مقابل تحركات ضد انقلاب در كردستان، سيستان و بلوچستان، تركمن صحرا و... کار خود را آغاز کرد و با آغاز جنگ ایران و عراق با گسیل نیروهای خود به مرزهای جنوب وغرب نقش فعالی را به عهده گرفت.


اصولگرايان براي اعلام برائت از جريان انحرافي نيازي به توصيه ديگران نداشته و ندارند

عضو هيئت رئيسه مجلس گفت: به محض اينکه اشخاصي که حتي در گذشته محترم بودند از مسير انقلاب منحرف شدند ما برائت خودمان را اعلام کرديم و تبری جستيم بنابراين نياز به توصيه ديگران نداشتيم و هم اکنون نيز نيازي به توصيه ديگران نيست.


احتمال آغاز مذاکرات ایران و 1+5 در ژانویه/ احتمال ارائه پیشنهاد جدید به ایران


احتمال برگزاری مذاکرات ایران و گروه 1+5 در ماه ژانویه افزایش یافته است.


ایران با عراق داراي میادین مشترک نفتی هستند اما پروژه مشترکي ندارند

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: ایران با عراق داراي میادین مشترک نفتی هستند اما پروژه‌اي مشترک ميان اين دو کشور وجود ندارد.


انتهاي پيام/

برچسب ها: عناوین ، خبری ، جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار