به عقیده یک جامعه شناس مقاومت و ایستادگی نسل ها در برابر یکدیگر و عدم مدیریت تفاوت ها و تعارض ما بین آنها منجر به ایجاد بستری مناسب برای دستیابی دشمنان به اهدافشان شده است.

ابهری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه اختلاف سلیقه مابین نسل ها با توجه به فرهنگ و آداب و معیارهای خاص خود امری طبیعی است تصریح کرد: مقاومت و ایستادگی هر یک از نسل ها در برابر یکدیگر و عدم حرکت به موازات یکدیگر، تعارض نسل ها را گاه به اندازه یک تاریخ کرده است به گونه ای که فرزندان نظریات و گفته های والدین خود را نمی پذیرند.

وی با بیان اینکه خانواده اولین عامل ایجاد شکاف بین نسل هاست گفت: انواع گرفتاری های شغلی و اداری والدین، سست و کمرنگ شدن جایگاه والدین در محیط خانه و تأثیر پذیری فرزندان از سلایق همسالان و دوستان خویش منجر به ایجاد شکاف هرچه بیشتر نسل ها شده است.

ابهری همچنین با اشاره به مهمترین عوامل بیرونی در تشدید این آسیب افزود: ماهواره، فیلم و سریال ها، فضای مجازی و اینترنت نیز با عادی جلوه دادن انواع درگیری ها و نزاع بین والدین و فرزندان به علت مسائل مادی و عاطفی در روند این امر تأثیر بسزایی داشته است.

وی همچنین به آسیب های این پدیده اشاره کرد و گفت: عدم نقل و انتقالات فرهنگ و تجارب صحیح و عدم درک متقابل والدین و فرزندان و عدم کنترل انضباطی و اخلاقی و از همه مهمتر ایجاد موقعیت مناسب برای دستیابی دشمنان به اهداف خود از جمله آسیب های این معضل است.

وی در خاتمه افزود: رسانه ها، آموزش و پرورش والدین با آگاه سازی اصلاح الگوهای رفتاری و ترویج فرهنگ تعامل صحیح زمینه را برای بازگشت به فرهنگ ایرانی فراهم سازند./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار