طبق آئين نامه ماده 75 مجوز نمايندگي به شرکت هاي بيمه بايد بعداز امتحانات لازم به متقاضيان ارايه شود که نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مسئولان بيمه مرکزي در حالي که بارها اعلام کرده اند که در بحث نظارتي اقداماتي را براي افزايش بيشتر نظارت بر روي اجراي دستورالعمل هاي تهيه شده از سوي بيمه مرکزي به ويژه شوراي عالي بيمه هستند اما متأسفانه همچنان مواردي همچون تخلفات آشکار در ندادن مجوز نمايندگي به شرکت هاي بيمه باعث سردرگمي متقاضيان شده است.
براساس گزارشات دريافت شده نزديک به 3 هزار نفر از متقاضيان دريافت مجوز نمايندگي شرکت هاي بيمه علي الرغم آنکه در گذشته براساس آئين نامه ماده 57 بيمه مرکزي امتحانات لازم را در مورد تاسيس نمايندگي بيمه داده اند اما مجددا از آنها خواسته شده که طبق آئين نامه جديد يعني براساس آئين نامه ماده 75 اخذ مجوز نمايندگي بيمه در تاريخ 91.8.1 دوباره امتحان بدهند که اين کار باعث سردرگمي متقاضيان مربوطه شده است.
اگرچه 3 هزار نفر متقاضي تأسيس نمايندگي بيمه در کشور تاکنون 80 ساعت دوره مربوط به قوانين و مقررات بيمه را از طريق پژوهشکده بيمه مرکزي گذرانده اند اما باز از آنها خواسته که 40 ساعت ديگر دوباره مازاد گذرانده و هر کدام مبلغ 30 هزارتومان به حساب بيمه مرکزي واريز کنند که اين کار طي هفته گذشته انجام شده ضمن آنکه بعد از اين مورد به صورت تلفني به نمايندگان اعلام شده که بايد در تاريخ 91.10.7 براي چندمين بار در امتحان ديگري که قرار است پنجشنبه هفته آينده در دانشگاه صنعتي اميرکبير برگزار شود بدون اعلام دقيق منابع آزمون از سوي بيمه مرکزي شرکت کنند.
حال اين پرسش مطرح است که آيا موضوع نظارت و اجراي درست قوانين و مقررات بيمه اي از سوي بيمه مرکزي به اين معني است که هيچ تفسير درست و نهاد نظارتي قوي براي برخورد مشکلات اين چنيني در حوزه بيمه وجود ندارد./ک
برچسب ها: بیمه ، نمایندگی ، نظارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار