حزب سوسياليست مجلس بلژيک، به تازگي قانوني را به مجلس اين کشور تسليم کرده که طي آن محدوديت سني براي قانون اتانازي يا همان "مرگ اختياري" برداشته مي شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، نمايندگان حزب سوسياليست مجلس بلژيک، با اعتقاد بر اين موضوع که افراد زير 18 سال نيز دچار بيماري هايي مي شوند که بهتر است آنها با دستور پزشک و با رضايت طرف اتانازي کنند، طرحي را به مجلس ارائه کرده اند که طي آن ديگر محدوديت سني براي اين موضوع وجودنخواهد داشت، اما ديگر احزاب در مجلس بلژيک با وحشيانه خواندن اين موضوع عنوان کردند که به طرح فوق راي نخواهند داد.
کشور بلژيک دومين کشوري است که قانون "اتانازي" يا مرگ اختياري را پس از کشور هلند در سال 2002 ميلادي تصويب کرده ، اما قانون فوق در آن زمان تنها براي اشخاصي که سن بالاي 18 سال را دارند، قابل اجرا است.
سناتور "فيليپ ماهو" از نمايندگان سوسياليست مجلس بلژيک، معتقد است؛ قانون "اتانازي" قانون بسيار جامع و کاملي است و اشخاصي که زير 18 سال دارند و از بيماري هاي لاعلاجي همچون آلزايمر و يا ديگر بيماري ها رنج مي برند، نيز بايد مشمول اين قانون شوند تا از زندگي دردناک خود رهايي يابند.
برخي ديگر از احزاب بلژيک که کماکان با قانون اتانازي در اين کشور مخالفت مي کنند و درصدد حذف اين قانون هستند، معتقدند که نبايد اين قانون بيش از اين وسيع شود و معتقد به محدود کردن آن هستند و به همين دليل اعلام کرده اند که به طرح فوق در صحن علني مجلس راي نخواهند داد.
برچسب ها: قانون ، اتانازی ، محدودیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار