استاد دانشگاه تهران گفت: امروزه پارادایم علوم تجربی به شبیه سازی هستی سمت پیدا کرده است و مطالعات اجتماعی نشان می دهد 83 درصد رفتار شهری قابل انتقال به فضای مجازی است.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛ دکتر عاملی ،محقق و پژوهشگر و استاد دانشگاه تهران در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر استان تهران در دانشگاه صنعتی شریف گفت: شهر با هویت ایرانی شهری است که با آرمانهای دینی و ایرانی همخوانی داشته باشد و شهر عادل، شهر اخلاق و شهر صلح و نظم از مصادیق شهر با ارزشهای الهی است.

وی با بیان اینکه بعد از سبک اصفهانی ما به تقلید از سبکهای غربی در معماری روی آوردیم افزود: شهرری 190 اثر تمدنی و استان تهران میراث 8 هزار ساله دارد و باید دید که آیا شهرهای استان تهران از عناصر نمادین شهرسازی برخودار هستند یا نه؟

وی با بیان اینکه حرم مطهر امام خمینی باید نماد شهر تهران باشد یادآور شد: مرقد مطهر امام خمینی بر مبنای خیمه ساخته شده است و این مرقد باید نماد شهر تهران باشد چون این شهر با نام امام خمینی شناخته شده است.

دکتر عاملی با بیان اینکه پایه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت جهان بینی اسلامی است، تصریح کرد: امروزه پارادایم علوم تجربی به شبیه سازی هستی سمت پیدا کرده است و مطالعات اجتماعی نشان می دهد 83 درصد رفتار شهری قابل انتقال به فضای مجازی است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار