عضو فراکسیون روحانیون مجلس، با بیان اینکه ادبیات بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی جلا یافته و دچار دگرگونی شده است، گفت: ادبیاتی که برگرفته از قرآن و معیارهای اسلامی باشد، دارای ارزش ویژه‌ای بوده و قابل ارائه در عرصه‌های بین المللی نیز خواهد بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / میر قسمت موسوی اصل در مورد نظر یکی از مسئولان مبنی بر اینکه هر نوع ادبیاتی که آیینی و برگرفته از قرآن کریم نباشد، بی‌ارزش است، گفت: باتوجه به اینکه هنر یک امر الهی است،فعالیتدرسایرعرصه‌های فرهنگی، هنری و ... با محوریت قرآن از اهمیت ویژه‌ برخوردار است، ولی در تمام متن‌های ادبی نمی‌توان از قرآن استفاده کرد و فقط در صورتی که به استخراج مفاهیم از قرآن نیاز باشد، باید به آیات قرآن مراجعه شود.

وی افزود: با وجودی که قرآن یک کتاب الهی است و از مطالب غنی برخوردار بوده و می‌توان از آن به عنوان راهگشا در زندگی استفاده کرد ولی نمی‌توان نویسندگانرا در نگارش هر نوعمتن ادبی به استفاده از آیات قرآنی محدود کرد، چراکه در شرایط کنونی ممکن است کارشناسان نتوانند در مورد مباحث گوناگون عرصه‌های مختلف به طور شفاف از آیات قرآنی استفاده کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، تصریح کرد: ادبیات بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی جلا یافته و فراتر از آنچه انتظار می‌رفت، دچار دگرگونی شد. ادبیات برگرفته از قرآن و یا ادبیاتی که از معیارهای اسلامی برخوردار باشد، دارای ارزش ویژه‌ بوده و قابل ارائه در عرصه‌های بین المللی نیز خواهد بود./س

برچسب ها: اردبیل ، ادبیات ، بعد ، از ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.