نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: زندگی سلامی از تربیت الهی در خانواده ها سرچشمه می گیرد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی شب گذشته در چهارمین همایش خانواده های آسمانی بین جمعی از خانواده های روحانیون بااشاره به سوره فرقان گفت: برای داشتن پرورش فکر،روح و سبک زندگی دینی صحیح و همچنین خانواده ای بعنوان الگوی مناسب برای همگان می توان از این سوره از قرآن کریم استفاده کرد.

وی افزود: خانواده محیط امنی برای فرزندان و والدین است تا روح،فکر و ذهن خود را در این محیط امن و قابل اعتماد سالم نگه دارند و رشد بدهند.

یعقوبی یکی از ویژگیهای بندگان شایسته خدا را ارتباط با خانواده که نوعی ارتباط الهی است دانست و اظهار داشت: علماء می بایست حلقه اول امت را از یاد نبرند .

نماینده ولی فقیه استان با اشاره به اینکه نگاه دین به خانواده یک نگاه تکمیلی است افزود:قرآن کریم زن و مرد را مکمل و همانند (زینت دهنده یکدیگر)لباس یکدیگر عنوان کرد.

وی افزود: تربیت صحیح در خانواده ها باعث رشد فرزندان صالح ،نیکوکار،خدمتگذار به جامعه ،پاک و با بصیرت و همچنین پیرو از سخن الهی می شود که این خود بیانگر زندگی اسلامی با تربیت الهی است.

امام جمعه بجنورد در پایان برای بهتر عمل کردن خانواده ها در تربیت فرزندان و زندگی بهتر بین زن و مرد کتاب "مطلع عشق" نوشته حضرت آیت الله خامنه ای و کتاب "بهشت خانواده" نوشته دکتر مصطفوی را معرفی کرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.